- Berichten: 9
voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning
Differentieel vastlassen
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-04-2009 21:54 #628940
door Doeke Dobma (GAST)
Differentieel vastlassen is gemaakt door Doeke Dobma (GAST)
Voor onze Ferrari-360 gaan we het differentieel dichtlassen. Dit doet iemand anders voor ons, omdat we zelf niet kunnen lassen. Vraag is alleen, wat moet er precies vastgelast worden? Heeft iemand een foto van wat er vastgelast moet worden en/of hoe dat eruit ziet?
Onze dank ik groot;)
Onze dank ik groot;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
29-04-2009 22:11 #775489
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Differentieel vastlassen
als je het differentieel uit de bak haalt, heb je het grootste tandwiel dat in het wormwiel voorin het diffhuis aangrijpt,
dit moet een vaste verbinding worden met 2 uitgaande asjes, tussenin zit een tandwielstelsel dat ervoor zorgt dat dit onafhankelijk kan bewegen (het differentieel zelf)
als je dus dat van dat binnenste gedeelte wat kan draaien aan het huis en onderling vastbakt, dan zit het altijd goed.
pas wel op met de lasspetters! bik ze het liefste allemaal weg! wikkel de buitenste 2 lagers ook in met een set doeken om te voorkomen dat hier lasspetters inkomen.
dit moet een vaste verbinding worden met 2 uitgaande asjes, tussenin zit een tandwielstelsel dat ervoor zorgt dat dit onafhankelijk kan bewegen (het differentieel zelf)
als je dus dat van dat binnenste gedeelte wat kan draaien aan het huis en onderling vastbakt, dan zit het altijd goed.
pas wel op met de lasspetters! bik ze het liefste allemaal weg! wikkel de buitenste 2 lagers ook in met een set doeken om te voorkomen dat hier lasspetters inkomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-04-2009 10:30 #775537
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Differentieel vastlassen
Als je inderdaad goed in het diff kijken dat zie je twee tandwielen aan de kant van de wielen zitten. Deze tandwielen moet je vastlassen aan het diff-huis. Zorg wel dat je hem symmetrisch last (om onbalans in het diff zoveel mogelijk te voorkomen).
Voordat je begint te lassen moet je het diff NIET schoonmaken. Waarom niet? Zolang het diff nog onder de olie zit hechten lasspetters er minder goed op. Zorg ook dat je wat papier om de lagers heen doet (om te voorkomen dat er geen lasspetters in de lagers komen). Beetje olie erover zorgt ervoor dat het papier niet in de fik vliegt. Vliegt het papier toch in de fik? Dan is dat het teken dat het diff veel te warm aan het worden is.
Zorg dat, wanneer je hem last met MIG/MAG, dat je een relatief lage draadtoevoer gebruikt (minder last van spetters) en een hoge stroom (hierdoor smelt de boel beter aan elkaar). Las in ??n keer alles, zo snel mogelijk na elkaar en laat het diff op z'n gemak afkoelen (niet geforceerd af laten koelen en al helemaal niet in water oid. Gewoon lekker op z'n gemak af laten koelen).
Als het goed is duurt het een half uur voordat je hem weer vast kan pakken
Daarna probeer je met een schroevendraaier of beitel alle lasspetters er zoveel mogelijk af te bikken. Deze wil je namelijk straks niet tussen de draaiende delen hebben :nono:. Krijg je ze er niet af? Dan lekker laten zitten; ze zullen dan later ook niet loskomen.
Diff terug in elkaar zetten et voil?!
Voordat je begint te lassen moet je het diff NIET schoonmaken. Waarom niet? Zolang het diff nog onder de olie zit hechten lasspetters er minder goed op. Zorg ook dat je wat papier om de lagers heen doet (om te voorkomen dat er geen lasspetters in de lagers komen). Beetje olie erover zorgt ervoor dat het papier niet in de fik vliegt. Vliegt het papier toch in de fik? Dan is dat het teken dat het diff veel te warm aan het worden is.
Zorg dat, wanneer je hem last met MIG/MAG, dat je een relatief lage draadtoevoer gebruikt (minder last van spetters) en een hoge stroom (hierdoor smelt de boel beter aan elkaar). Las in ??n keer alles, zo snel mogelijk na elkaar en laat het diff op z'n gemak afkoelen (niet geforceerd af laten koelen en al helemaal niet in water oid. Gewoon lekker op z'n gemak af laten koelen).
Als het goed is duurt het een half uur voordat je hem weer vast kan pakken
Daarna probeer je met een schroevendraaier of beitel alle lasspetters er zoveel mogelijk af te bikken. Deze wil je namelijk straks niet tussen de draaiende delen hebben :nono:. Krijg je ze er niet af? Dan lekker laten zitten; ze zullen dan later ook niet loskomen.
Diff terug in elkaar zetten et voil?!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 9
06-06-2009 20:42 #782982
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Differentieel vastlassen
Ok, diff is dichtgelast. Hij moet er echter nog onder. Bij het vervoeren viel ons echter op dat er kogellagers uit kwamen rollen.:+ Wat betekend dat? Einde diff?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
06-06-2009 21:03 #782984
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Differentieel vastlassen
wtf?
dat vraagt om een foto:D
dat vraagt om een foto:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-06-2009 21:07 #782986
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Differentieel vastlassen
Als je een goed diff zoekt... Ik heb er nog eentje in mijn auto liggen die een bepaalde user hier gekocht heeft van me en nooit is komen ophalen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2009 15:18 #783040
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Differentieel vastlassen
Vanavond zal ik het diff even openen, heb de indruk dat de kogellagers (waarvan er eentje ovaal was :wtf2:) uit de lagers van de uitgaande assen komen. Vanavond plaatjes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2009 20:49 #783271
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Differentieel vastlassen
denk wel dat dit einde diff is ja of revisie!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-06-2009 20:55 #783276
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Differentieel vastlassen
ben nog steeds benieuwd naar de plaatjes eigenlijk:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2009 21:06 #783279
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Differentieel vastlassen
Zometeen gaat ie op de pijnbank, had er gisteren de kracht niet meer voor. Eigen schuld, had ik niet tot half 7 's morgens vodka moeten gaan drinken:crazy1:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets