Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

tandenpoetsen bij overschakelen van P naar R enz

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2015 23:08 #633559 door V300 register
tandenpoetsen bij overschakelen van P naar R enz is gemaakt door V300 register
Ik heb een 340 uit 83 gekocht. Maar nu is mij vraag hoe kan ik het tandenpoetsen verhelpen. Als de motor warm is dan kun je hem goed in de R N D zetten maar koud is het een drama. Wat kan ik hier aan doen ? En kan iemand mij evt uitleg geven.

Vriendelijke groet daniel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2015 08:23 #955369 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic tandenpoetsen bij overschakelen van P naar R enz
Ik zet hem sowieso nooit in de 'P'.
Het lijkt erop dat je vacu?montkoppelaar op zijn eind is.
Die kun je vinden in de motorruimte.
Als het goed is, een klein grijs kastje met 2 slang aansluitingen, bevestigd aan het (linker?)binnenspatbord, weet ik ff niet zeker.
Er zit ook een lastig slangetje dat via de tunnel van de koppelingsbak naar de vacu?m-ontkoppelaar(balg) gaat.
Halverwege gaat deze wel eens tegen een felsrand van de carrosserie aan. Daardoor kan er een gat in slijpen.
Geeft ook problemen.
Wat ook kan is dat je toertal te hoog is, maar dat is nog uit mijn daftijd.

Wacht nog even op meerdere reacties, het is voor mij een tijdje geleden dat ik voor het laatst aan een 3-series heb gewerkt.
Misschien komt er nog een beter idee.
Voordat je alles gaat slopen ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2015 14:30 #955376 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic tandenpoetsen bij overschakelen van P naar R enz
Hoi ik heb vandaag ff gekeken vacuum voor trekt hij wel als ik de slangen eraf haal dan voel ik het zuigen. Ik heb hem echt goed warm laten draaien en dan rustig handelen en dan gaat het eigenlijk wel goed. Ik denk zelf dat er ergens onder de auto een vacuum lek zit. Als je naast de auto staat hoor je ergens onder de auto een sissend geluid.

• Eswin Rademaker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2015 20:03 #955389 door Eswin Rademaker
Beantwoord door Eswin Rademaker in topic tandenpoetsen bij overschakelen van P naar R enz
Als het vacuum goed is, kan je eens kijken naar de verbinding tussen keuzeschakelaar en de stang naar de CVT onder de auto. Die moet geen speling hebben. Ook verder deze stang controleren. Deze kan je afstellen. Daar is een topic over. Moet je even zoeken. Onjuiste afstelling kan tandeknarsen tot gevolg hebben.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC