Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.
340 drifter bouwen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-06-2014 20:22 #633316
door V300 register
340 drifter bouwen is gemaakt door V300 register
Hallo mijn naam is brian lubbers ben 21 jaar en woon in emmen.
ik heb al aardig wat auto's gehad en ben er ook altijd mee bezig.
en ik wil voor mijn volgende project een volvo 340 drifter gaan bouwen.
maar nu weet ik eigenlijk niet wat nou de goede basis is om ermee te beginnen.
ik heb veel gelezen over motorswaps enzo die je kunt doen.
wat is de beste volvo om mee te beginnen kwa motorinhoud en wat zijn de beste upgrades die je kunt doen
ik heb al aardig wat auto's gehad en ben er ook altijd mee bezig.
en ik wil voor mijn volgende project een volvo 340 drifter gaan bouwen.
maar nu weet ik eigenlijk niet wat nou de goede basis is om ermee te beginnen.
ik heb veel gelezen over motorswaps enzo die je kunt doen.
wat is de beste volvo om mee te beginnen kwa motorinhoud en wat zijn de beste upgrades die je kunt doen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
05-06-2014 23:06 #948267
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 drifter bouwen
als je je even registreert kun je alle topics lezen op dit forum.
Er is echt al meer dan zat over geschreven, als je een avondje gaat zoeken op dit forum kom je het allemaal tegen. Alles is mogelijk, maar hangt af van je eigen skills en budget en voorkeuren.
Er is echt al meer dan zat over geschreven, als je een avondje gaat zoeken op dit forum kom je het allemaal tegen. Alles is mogelijk, maar hangt af van je eigen skills en budget en voorkeuren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
06-06-2014 17:00 #948285
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340 drifter bouwen
de basis waar je mee begint maakt eigenlijk niets uit, van een 1.4 of 1.7 heb je evenveel lol; een 2.0 is makkelijk te swappen naar 2.3T maar wel wat lastiger te vinden
de beste upgrades die je in het begin kan doen zijn niet perse de motor maar vooral beginnen met het onderstel, met de standaard wielophanging is de controle over je drift gewoon veel te matig, zeg maar gerust slecht. mijn advies is alle rubbers in je voorwielophanging vervangen voor polybushes, goede sportdempers monteren voor en achter (Koni of instelbare van BBB) en wat stuggere voorveren. dan wordt het rijkarakter van de auto al stukken beter en wordt het ook met het lage vermogen van een 1.4 of .17 veel makkelijker en leuker om mee te driften, eventueel differentieel vastlassen, dan gooit ie de kont nog makkelijker om.
wat de motor betreft, zorg voor een goede stage 0 (zeer uitgebreide onderhoudsbeurt, ook de carburateur goed nakijken en reviseren) en schroef er vooral gelijk een toerenbegrenzer in, vervang ook de vloeistoffen van versnellingsbak en differentieel. mijn ervaring is dat je de power van de standaard 1.4, 1.7 en 2.0 heel snel zat bent als je een 300 met een potenter motortje gereden (ik mis mijn 340turbo:+) hebt dus wil je er echt een serieuze auto van maken dan zal er op termijn zowieso wat aan het vermogen gedaan moeten worden en wat dat betreft zijn de mogelijkheden eindeloos:)
de beste upgrades die je in het begin kan doen zijn niet perse de motor maar vooral beginnen met het onderstel, met de standaard wielophanging is de controle over je drift gewoon veel te matig, zeg maar gerust slecht. mijn advies is alle rubbers in je voorwielophanging vervangen voor polybushes, goede sportdempers monteren voor en achter (Koni of instelbare van BBB) en wat stuggere voorveren. dan wordt het rijkarakter van de auto al stukken beter en wordt het ook met het lage vermogen van een 1.4 of .17 veel makkelijker en leuker om mee te driften, eventueel differentieel vastlassen, dan gooit ie de kont nog makkelijker om.
wat de motor betreft, zorg voor een goede stage 0 (zeer uitgebreide onderhoudsbeurt, ook de carburateur goed nakijken en reviseren) en schroef er vooral gelijk een toerenbegrenzer in, vervang ook de vloeistoffen van versnellingsbak en differentieel. mijn ervaring is dat je de power van de standaard 1.4, 1.7 en 2.0 heel snel zat bent als je een 300 met een potenter motortje gereden (ik mis mijn 340turbo:+) hebt dus wil je er echt een serieuze auto van maken dan zal er op termijn zowieso wat aan het vermogen gedaan moeten worden en wat dat betreft zijn de mogelijkheden eindeloos:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-06-2014 22:47 #948300
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 drifter bouwen
Kijk daar kan ik wat mee thanks had me trouwens al geregistreerd op het forum.
ben nu druk aan het lezen hehe
heb je daar toerenbegrenzers voor dan die je zo kunt inbouwen?
ben nu druk aan het lezen hehe
heb je daar toerenbegrenzers voor dan die je zo kunt inbouwen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2014 16:14 #948306
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 drifter bouwen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets