volvo340 sannie
- V300 register
- Verbannen
Na kort na elkaar stukjes rijden en starten, start hij moeilijk en slaat hij af
Schakelt moeilijk van N naar RofD
Hij rijdt dan wel maar niet harder dan 30, met veel zwarte rook uit pijp
Het lijkt alsof er geen benzine doorkomt?
Wat kan dit zijn????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
als je het luchtfilter verwijderd, zit het deksel op de carburateur dan wel goed vast?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
Maar ik merk wel dat ie moeilijk aan wil slaan, of zelfs gan bokken. Vooral als ik korte stukjes rij, waarbij de choke nog nodig is (of net uit kan, maar nog aan staat) als je 'm weer uit uit zet, om even later weer te willen starten. Kwam vooral voor op winterochtenden (koud, nat) en dan van huis naar kinderopvang (1km), 5 min later naar school (1km) en dan door naar werk (17 km).
Dus de vraag is hoe gebruik je choke en gas bij starten?
Hoe gaat t bij langere ritten? Loopt ie dan beter?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
BartJu;228176 schreef : Dus de vraag is hoe gebruik je choke en gas bij starten?
Hoe gaat t bij langere ritten? Loopt ie dan beter?
Dat is in elk geval heel simpel:
Koude motor:
-Choke helemaal uittrekken, starten zonder gas, als hij loopt de choke terugduwen tot ongeveer 1000 toeren. Telkens een stukje verder indrukken.
Warme motor:
-Starten zonder choke en zonder gas, als hij niet direct aanslaat wat gas bijgeven tot hij wel aanslaat.
Licht afgekoelde motor (na een uur stilstaan of zo)
-Contact aan, 2x het gaspedaal intrappen, en vervolgens starten zoals bij een warme motor.
Doe je het anders, dan zal hij niet of moeilijk starten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
Is in grote lijk ook wat ik doe, inmiddels. De eerste weken (januari jl) had ik er soms wat moeite mee, die korte stukjes.
Had de vraag vooral aan topic starter gesteld, als mogelijke oorzaak voor nukkige motor...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
sannie;228146 schreef : Sinds kort heb ik een Volvo 340 variomatic met het volgende probleem:
Na kort na elkaar stukjes rijden en starten, start hij moeilijk en slaat hij af
Schakelt moeilijk van N naar RofD
Hij rijdt dan wel maar niet harder dan 30, met veel zwarte rook uit pijp
Het lijkt alsof er geen benzine doorkomt?
Wat kan dit zijn????
powerflux;228147 schreef : dat lijkt eerder alsof er veel te veel benzine in komt.
als je het luchtfilter verwijderd, zit het deksel op de carburateur dan wel goed vast?
Dit lijkt me idd. te veel aan benzine. Begin met bougies schoonmaken. En probeer daarna te starten, de auto aan houden en gas blijven geven tot er een meer normaal (helderer) motorgeluid ontstaat (dus geen gesmoord geluid).
Dan kijken naar co-afstelling en menging in carburateur. Deze wordt door verschillende oorzaken be?nvloed: lekkages, sproeier en kanaaltjes, vlotter. In andere topic's staat veel tips hoe dit te controleren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.