Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

volvo340 sannie

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2014 12:03 #633261 door V300 register
volvo340 sannie is gemaakt door V300 register
Sinds kort heb ik een Volvo 340 variomatic met het volgende probleem:
Na kort na elkaar stukjes rijden en starten, start hij moeilijk en slaat hij af
Schakelt moeilijk van N naar RofD
Hij rijdt dan wel maar niet harder dan 30, met veel zwarte rook uit pijp
Het lijkt alsof er geen benzine doorkomt?
Wat kan dit zijn????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2014 12:05 #946973 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic volvo340 sannie
dat lijkt eerder alsof er veel te veel benzine in komt.

als je het luchtfilter verwijderd, zit het deksel op de carburateur dan wel goed vast?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
24-04-2014 21:04 #946999 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic volvo340 sannie
De rook en de schakelproblemen herken ik gelukkig niet.

Maar ik merk wel dat ie moeilijk aan wil slaan, of zelfs gan bokken. Vooral als ik korte stukjes rij, waarbij de choke nog nodig is (of net uit kan, maar nog aan staat) als je 'm weer uit uit zet, om even later weer te willen starten. Kwam vooral voor op winterochtenden (koud, nat) en dan van huis naar kinderopvang (1km), 5 min later naar school (1km) en dan door naar werk (17 km).

Dus de vraag is hoe gebruik je choke en gas bij starten?
Hoe gaat t bij langere ritten? Loopt ie dan beter?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2014 23:26 #947010 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo340 sannie

BartJu;228176 schreef : Dus de vraag is hoe gebruik je choke en gas bij starten?
Hoe gaat t bij langere ritten? Loopt ie dan beter?


Dat is in elk geval heel simpel:

Koude motor:
-Choke helemaal uittrekken, starten zonder gas, als hij loopt de choke terugduwen tot ongeveer 1000 toeren. Telkens een stukje verder indrukken.

Warme motor:
-Starten zonder choke en zonder gas, als hij niet direct aanslaat wat gas bijgeven tot hij wel aanslaat.

Licht afgekoelde motor (na een uur stilstaan of zo)
-Contact aan, 2x het gaspedaal intrappen, en vervolgens starten zoals bij een warme motor.

Doe je het anders, dan zal hij niet of moeilijk starten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
25-04-2014 17:00 #947024 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic volvo340 sannie
Heldere uitleg Bart.

Is in grote lijk ook wat ik doe, inmiddels. De eerste weken (januari jl) had ik er soms wat moeite mee, die korte stukjes.
Had de vraag vooral aan topic starter gesteld, als mogelijke oorzaak voor nukkige motor...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2014 17:35 #947027 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo340 sannie
Het is inderdaad even wennen als je een moderne auto gewend bent. Ik heb de auto de eerste weken ook verschillende keren verzopen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2014 08:15 #947088 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic volvo340 sannie

sannie;228146 schreef : Sinds kort heb ik een Volvo 340 variomatic met het volgende probleem:
Na kort na elkaar stukjes rijden en starten, start hij moeilijk en slaat hij af
Schakelt moeilijk van N naar RofD
Hij rijdt dan wel maar niet harder dan 30, met veel zwarte rook uit pijp
Het lijkt alsof er geen benzine doorkomt?
Wat kan dit zijn????

powerflux;228147 schreef : dat lijkt eerder alsof er veel te veel benzine in komt.

als je het luchtfilter verwijderd, zit het deksel op de carburateur dan wel goed vast?


Dit lijkt me idd. te veel aan benzine. Begin met bougies schoonmaken. En probeer daarna te starten, de auto aan houden en gas blijven geven tot er een meer normaal (helderer) motorgeluid ontstaat (dus geen gesmoord geluid).

Dan kijken naar co-afstelling en menging in carburateur. Deze wordt door verschillende oorzaken be?nvloed: lekkages, sproeier en kanaaltjes, vlotter. In andere topic's staat veel tips hoe dit te controleren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD