Te hoog CO 340 CVT winner
- V300 register
- Verbannen
2 handremkabels en 1 remslang moeten worden vervangen en het CO was veel te hoog.
De kabels en de slang mogen geen probleem vormen , alleen moeten we die nog kopen.
Het CO is het grootste probleem , bij de carburateur is 1 kamer afgesloten dmv het vastzetten van een klep en het verwijderen van de chokeklep.
Tevens was er een slang niet aangesloten.
Daar wij echt geen verstand hebben van een Volvo vragen wij jullie hulp.
Klopt dit wel , ? waar kunnen wij de juiste carburateur halen en alle andere onderdelen?
Kunnen jullie ons helpen ?
bijv. wat is de juiste carburateur en hoe moet die worden aangesloten en worden afgesteld ?
Met vriendelijke groet,
Andy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Kijk of het deksel van de carburateur niet los ligt waardoor de vlotterhoogte verkeerd is, kijk of er geen vacuumlek is bij de voet waar ook de koelslangen op zitten aangesloten en of dit niet gecompenseerd is, en begin met de basisafstelling van 2.5 slag vanaf dicht van de CO-schroef goed te laten lopen.
Welke slang is los en hoeveel was de CO?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
:pics:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Niet geregistreerd;225848 schreef : Wij hebben een 340 CVT staan die voor de apk is afgekeurd
2 handremkabels en 1 remslang moeten worden vervangen en het CO was veel te hoog.
De kabels en de slang mogen geen probleem vormen , alleen moeten we die nog kopen.
Het CO is het grootste probleem , bij de carburateur is 1 kamer afgesloten dmv het vastzetten van een klep en het verwijderen van de chokeklep.
Tevens was er een slang niet aangesloten.
Daar wij echt geen verstand hebben van een Volvo vragen wij jullie hulp.
Klopt dit wel , ? waar kunnen wij de juiste carburateur halen en alle andere onderdelen?
Kunnen jullie ons helpen ?
bijv. wat is de juiste carburateur en hoe moet die worden aangesloten en worden afgesteld ?
Met vriendelijke groet,
Andy
Stuur maar een pb naar mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De tweede trap is in zijn geheel niet eens werkend , dus dat is het vreemde wat wij tegen kwamen.
Maar ik zal van de week even foto's maken !
Als ik het kenteken invoer bij mijnautoonderdelen.nl krijg ik deze info:
Volvo 340/343/345 340 1.4 L,GL,DL,Winner B14.4S 51 kW
Dan zou het motortype B14.4S zijn , maar die afgesloten 2de trap/kamer van de carburateur kunnen wij niet plaatsen.
De slang die los (en gedicht met een bout) was een slang die volgens mij normaal gesproken boven op de motor naast die dikke slang word aan gesloten?
Snapt men het nog ?
Maar ik maak wel foto's en stuur die dan even door !
Groet,
Andy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Je kijkt er zo op, indien nodig even met een lap de viezigheid eraf poetsen en je leest zo welk motortype het is.
Het typenummer van de carburateur is af te lezen op de voet, aan de passagierszijde.
We wachten met spanning de foto's af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Niet geregistreerd;225884 schreef : maar die afgesloten 2de trap/kamer van de carburateur kunnen wij niet plaatsen.
De chokeklep zit alleen op de 1e trap; da's dus normaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nu het geval van de carburateur. geen foto kunnen maken , telefoon maakt geen goede foto's .
Misschien als ik het uitleg dat het dan iets duidelijker word.
Als men het luchtfilter verwijderd , zit aan de linkerkant (richting het raam) de bediening van de carburateur , ga bij het rechter voorwiel staan dan is de kamer het dichtstbij onklaar gemaakt door middel van het gesloten zetten van de gasklep, het verwijderen van het bedieningsstangetje en dan met ijzerdraad de klep vastzetten ?
Gaat men aan de kant van de bestuurder staan , zitten er 2 kleine slangtules met een stukje slang en een paar schroeven er in om het af te sluiten ?
Ik snap er dus niets van , maar het CO was veel te hoog richting de 7 0f 8?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.