Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

ombouwen van 1400 naar 1700

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2012 23:42 #919318 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ombouwen van 1400 naar 1700
hallo,


ik heb aan het begin deze vraag gesteld maar ik ben eruit!!
Het is met wat voorwerk te doen in 1 dag!!! Ik heb nu een 1700 met een 5 bak van een 740.
En de uitlaat was verrot dus daar voor in de plaats is een uitlaat
gekomen die voor het linkerachterwiel uitkomt. Voor mensen die foto's of uitleg willen
kun je het altijd vragen. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


mvg bas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2012 00:01 #919319 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ombouwen van 1400 naar 1700
Een 1.7 uit een 740 kan toch niet? De 1.7 is een Renault blok, en dat heeft bij Volvo alleen in de 300 en 400 series gelegen. De enige manier om het in ??n dag over te bouwen lijkt me dan het blok gebruiken van een 300-serie, omdat dat van de 400-serie dwars geplaatst is...

In de 700-serie hebben dacht ik alleen Volvo's eigen motorblokken gelegen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2012 06:28 #919320 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ombouwen van 1400 naar 1700
dat zou ik graag zien want die uitvoering van de 700 ken ik ook niet ! En dan ook nog met een 5 bak er aan. Hebben wij de laatste jaren allemaal zitten slapen.........?

Ik vermoed dat ie zich een beetje vergist maarrrrrrr ik zeg nooit nooit....... .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2012 08:47 #919321 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ombouwen van 1400 naar 1700
Alleen de versnellingsbak van een 740, zo lees ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
17-12-2012 09:28 #919322 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic ombouwen van 1400 naar 1700

Lucluc;209489 schreef : Alleen de versnellingsbak van een 740, zo lees ik.


ja dat lees ik ook, maar ook dat lijkt me sterk.. want de bak zat meteen achter het blok, en niet zoals bij de 300 serie achter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2012 10:28 #919323 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic ombouwen van 1400 naar 1700
Gewoon ombouwen (ik heb de spullen). Leuk en leerzaam om te doen en het levert een zuinige motor met extra pk's op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2012 10:40 #919326 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ombouwen van 1400 naar 1700

bas de haan;209486 schreef : Het is met wat voorwerk te doen in 1 dag!!! Ik heb nu een 1700 met een 5 bak van een 740.
En de uitlaat was verrot dus daar voor in de plaats is een uitlaat
gekomen die voor het linkerachterwiel uitkomt. Voor mensen die foto's of uitleg willen
kun je het altijd vragen.

Ik denk dat vele hier wel interesse hebben dit project te zien. :yesyes:
Het zou leuk zijn als je de foto's en uitleg hier post :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2012 12:43 #919328 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ombouwen van 1400 naar 1700
antwoord

''Ik ben benieuwd, wat de monteurs van volvo destijds hebben uitgespookt in de hobby-schuurtjes''

Ik neem aan dat hij een handbak van een 3-serie bedoeld. Een 1.7 is wel een fijne motor, mits de carburateur goed functioneert (veel voorkomend ''probleem''). Vind de 1.7 een stuk fijner rijden dan een 1.4. Trekt wat verder door, komt sneller op toeren. (stuk lichter vliegwiel dan die cleon blokjes) , 1.7's zijn ook wel redelijk zuinig!

Mocht je dan weer uitgekeken zijn op de standaard 1.7? Gewoon een leuk injectieblokje erin. (lees 400-serie) Men doet wat modificaties, en je zit op een leuk vermogen met aardig wat koppel. Moet zeggen dat mijn standaard b18ep (stnd. nokkenas/ motormanagement) al aardig ''snel'' was. Een jaar later met megasquirt/b18e nokkenas/e85(ethanol), was het nog wat sneller. Toerenbegrenzer op 7500 rpm deed het erg goed:y:. Goeie herinneringen aan die tijd. Nu kan Diede, er een hoop plezier van hebben. Oh ja, een injectieblok gaat je niet in een dag lukken.

We zien het project wel verschijnen, neem ik aan?

Groet, Fabian

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2012 15:51 #919333 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ombouwen van 1400 naar 1700
Ik heb ook ervaren dat een 1700 eigenlijk de ideale 300-serie is. Lichte, soepele en zuinige motor. Ik hou ?cht van de reblocks, maar dat gewicht voorin maakt dat een 360 toch wat rauwer en lomper rijdt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2012 19:43 #919337 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ombouwen van 1400 naar 1700

Lucluc;209501 schreef : Ik heb ook ervaren dat een 1700 eigenlijk de ideale 300-serie is. Lichte, soepele en zuinige motor. Ik hou ?cht van de reblocks, maar dat gewicht voorin maakt dat een 360 toch wat rauwer en lomper rijdt.


En gemakkelijker dwarschhhhhh te gooien :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD