ombouwen van 1400 naar 1700
- V300 register
- Verbannen
ik heb aan het begin deze vraag gesteld maar ik ben eruit!!
Het is met wat voorwerk te doen in 1 dag!!! Ik heb nu een 1700 met een 5 bak van een 740.
En de uitlaat was verrot dus daar voor in de plaats is een uitlaat
gekomen die voor het linkerachterwiel uitkomt. Voor mensen die foto's of uitleg willen
kun je het altijd vragen.
mvg bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
In de 700-serie hebben dacht ik alleen Volvo's eigen motorblokken gelegen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik vermoed dat ie zich een beetje vergist maarrrrrrr ik zeg nooit nooit....... .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Lucluc;209489 schreef : Alleen de versnellingsbak van een 740, zo lees ik.
ja dat lees ik ook, maar ook dat lijkt me sterk.. want de bak zat meteen achter het blok, en niet zoals bij de 300 serie achter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik denk dat vele hier wel interesse hebben dit project te zien. :yesyes:bas de haan;209486 schreef : Het is met wat voorwerk te doen in 1 dag!!! Ik heb nu een 1700 met een 5 bak van een 740.
En de uitlaat was verrot dus daar voor in de plaats is een uitlaat
gekomen die voor het linkerachterwiel uitkomt. Voor mensen die foto's of uitleg willen
kun je het altijd vragen.
Het zou leuk zijn als je de foto's en uitleg hier post :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
''Ik ben benieuwd, wat de monteurs van volvo destijds hebben uitgespookt in de hobby-schuurtjes''
Ik neem aan dat hij een handbak van een 3-serie bedoeld. Een 1.7 is wel een fijne motor, mits de carburateur goed functioneert (veel voorkomend ''probleem''). Vind de 1.7 een stuk fijner rijden dan een 1.4. Trekt wat verder door, komt sneller op toeren. (stuk lichter vliegwiel dan die cleon blokjes) , 1.7's zijn ook wel redelijk zuinig!
Mocht je dan weer uitgekeken zijn op de standaard 1.7? Gewoon een leuk injectieblokje erin. (lees 400-serie) Men doet wat modificaties, en je zit op een leuk vermogen met aardig wat koppel. Moet zeggen dat mijn standaard b18ep (stnd. nokkenas/ motormanagement) al aardig ''snel'' was. Een jaar later met megasquirt/b18e nokkenas/e85(ethanol), was het nog wat sneller. Toerenbegrenzer op 7500 rpm deed het erg goed:y:. Goeie herinneringen aan die tijd. Nu kan Diede, er een hoop plezier van hebben. Oh ja, een injectieblok gaat je niet in een dag lukken.
We zien het project wel verschijnen, neem ik aan?
Groet, Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;209501 schreef : Ik heb ook ervaren dat een 1700 eigenlijk de ideale 300-serie is. Lichte, soepele en zuinige motor. Ik hou ?cht van de reblocks, maar dat gewicht voorin maakt dat een 360 toch wat rauwer en lomper rijdt.
En gemakkelijker dwarschhhhhh te gooien :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.