Volvo 66 van 1978 Variomatic
- V300 register
- Verbannen
Ik heb me een volvo 66 gekocht. Het probleem is wel dat er niet verlegd kan worden, de automaat geeft een krijsend geluid wanneer we proberen te verleggen naar van N naar om het even welke stand. Wanneer de motor afligt kan er wel geschakeld worden.
Heeft er iemand enig idee wat het probleem juist zou kunnen zijn?
Olie is bijgevuld, de banden van de variomatic zijn nog in goede staat, de toerenstaat van de motor is nagekeken,.... De vacuumcilinder zijn verbindingskogel was wel gebroken, hebben er een nieuwe verbindingskogel op geplaatst. Weten wel niet met 100% zekerheid of we die wel degelijk correct gestoken hebben.... zou de vacuumcilinder vacuum moeten gesteld worden voor de verbindingskogel geplaatst wordt of maakt dat niet veel uit? Wanneer we de knop van de versnellingsbak induwen horen we wel degelijk een "klik" als de motor aanligt.
Hoop dat iemand me zal kunnen helpen!!!!!!
mvg
Joke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Heb het net eens gelezen en zal het morgen eens nakijken op de volvo! Laat ons hopen dat ik eindelijk eens ermee zal kunnen rijden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Vermilion;177702 schreef : Hallo Joke, heeft u deze lijst al gevonden en doorgelopen?
T is juist, er zit ook een wiel, rechtervoorwiel, geblokkeerd dat heeft er toch niets mee te zien?
Ben nog maar een beginneling in wagens dus vergeef me mocht ik "idiote" vragen en/of redeneringen stellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Gebeurt dit alleen met ruim voldoende opgewarmde motor of specifiek bij koude motor met uitgetrokken choke?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Niels;177714 schreef : Wat gaf de auto aan bij het controleren van het stationair toerental (ik neem aan dat dat bedoeld wordt met toerenstaat, mijn autotechnisch Vlaams is niet zo sterk)? Voor een Daf 66 wordt 725 tpm als stationair toerental opgegeven, voor een Volvo 66 zal het heel misschien ietsje hoger liggen maar zeker niet veel meer.
Gebeurt dit alleen met ruim voldoende opgewarmde motor of specifiek bij koude motor met uitgetrokken choke?
Hallo,
Hoeveel het exact was weet ik niet, had dat gevraagd aan een kennis en die was die even komen meten, volgens hem klopte dat dan ook. Dat "gekraak/gepiep" is er constant vanals de motor aanligt, zowel met choke als zonder choke, zowel bij koude als warme motor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;177729 schreef : Als ik het zo hoor komt de koppeling dus niet vrij?
Inderdaad, je kan hem niet verplaatsen naar een andere stand door dat lawaai. Wanneer je de knop indrukt van automaat hoor je wel een "klik" onder de motorkap. Je kan die dan wel enkele mm verplaatsen maar dan start het "gepiep/gekraak".
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Check ook dit topic op het forum van de Daf Club Nederland: www.dafclub.nl/DCN/index.php?option=com_...20&id=228&Itemid=138
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
We zijn zoals je merkt niet te beroerd om tips en uitleg te geven, maar als moderator moet ik je toch ?cht verzoeken om zoveel mogelijk informatie bij de Dafclub te zoeken. Daar is iedereen ook op de hoogte van de Variomatic, hier is dat maar een beperkt gedeelte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.