Bevestiging voorpoot
- V300 register
- Verbannen
Sinds een jaartje ben ik in het bezit van een 340 DL. De Volvo is in perfecte staat. Vanaf 25 april is hij belasting vrij en er staat net 70.000 km op de teler.
Auto heeft altijd binnen gestaan, en de laatste 10 jaar kwam de Volvo nog
1/jaar uit de garage om een beurtje te krijgen bij de Volvo dealer. Bij de APK waren er 2 afkeurpunten nl de remschijven (teveel roest) en een gebroken veer van de linker voorpoot. Bij het vervangen van de veer blijkt dat het rubber deel van bevestigingsplaat beschadigd is. Volvo-dealer in Dokkum kan het onderdeel niet meer bestellen. In Olving's vraagbaak, model '85- '91, blz 139 staat het onderdeel boven in de tekening onder de moer. Op de bevestigingsplaat staat het artikelno:205856. Kan iemand mij vertellen waar ik deze plaat kan krijgen zodat ik de weg op kan. Op de tekening staan tussen het druklager en plaat nog 2 ringen en een grotere rubber ring. Bij het uitelkaar halen zit het druklager direct op de plaat. Klopt het dat deze ringen en bevestigingsplaat compleet inelkaar zitten of mis ik hier wat? Het is een lang verhaal geworden maar als iemand mij wat antwoorden kan geven zodat ik binnenkort de weg op kan met mijn 340 ben ik hier heel erg blij mee. Alvast bedankt voor eventulele reactie. Dik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Vind het trouwens wel opmerkelijk dat de remschijven niet goed meer waren door wat roest... Ik zou verwachten dat dit er met een paar ritjes toch af moet geremd zijn... Tenzij dat het echt zoveel is dat het gewoon al ingevreten is!
- V300 register
- Verbannen
Je hebt gelijk dat ze niet meer leverbaar zijn, er zijn weer anderen in de club bezig deze na te maken Zo zie je maar weer wat zo'n club allemaal kan betekenen, je zou haast lid willen worden
Qua remschijven hoorde ik eens deze tip: flink hard rijden en dan hard, echt hard op je rempedaal trappen, alle roest zou er dan vanaf geslepen worden
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Er is 1 clublid dat al enige tijd bezig is met het verzamelen van defecte exemplaren, met het oogmerk om deze van nieuw rubber te laten voorzien.
Momenteel is dit dus nog niet mogelijk, dus ik zou zeggen zoek een vervanger van de sloop die nog wel goed is en stuur je oude op.
- Laurens Post
- Nieuw lid
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
antiekeradio;174727 schreef : de betreffende bevestigingsplaat / ophangrubber wordt ook wel "topmount" genoemd.
Er is 1 clublid dat al enige tijd bezig is met het verzamelen van defecte exemplaren, met het oogmerk om deze van nieuw rubber te laten voorzien.
Momenteel is dit dus nog niet mogelijk, dus ik zou zeggen zoek een vervanger van de sloop die nog wel goed is en stuur je oude op.
Ik ben dat lid dus stuur ze maar op aub!
- V300 register
- Verbannen
Beste 300 leden,
Dank voor jullie tips en goede raad. De remschijven heb ik nieuw gekocht.
Voor de 'topmount' ben ik naar Volvo sloperij Staal in Noordhorn gegaan. Maar hier waren deze onderdelen ook allemaal kapot. Heb voorlopig de eigen topmount weer teruggeplaatst, met de nieuwe veer. Heb 1 oude topmount van de sloop meegenomen en deze zal ik opsturen naar jullie lid die de defecte onderdelen laat repareren. Nogmaals dank voor de bruikbare reacties.
Dik