Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

nieuw lid met onwillige motor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2011 18:37 #630936 door V300 register
nieuw lid met onwillige motor. is gemaakt door V300 register
Ha toekomstige clubgenoten,

Mijn zoon Jeroen en ik (Paul) hebben een 340 variomatic van 1986 in Duitsland gekocht. Heb ons op Jeroens naam woensdag als lid opgegeven en wacht nu op het definitieve lidmaatschap.

Vorige week is de auto overgereden; een rit van 600 km. Geen problemen gelukkig maar de auto slaat wel makkelijk af en loopt niet mooi rond. Starten gaat ook lastig en het is iedere keer spannend of hij wil lopen.

thuisgekomen toch maar eens onder de motorkap gedoken. Bougies stonden veel te ruim, contactpunten ook veel te ruim gesteld. Bijstellen, Dat ging al ietsje beter. Motor bleef echter zeer onregelmatig lopen. Opvallend was het feit dat het gebruik van de choke totaal geen invloed heeft. Mijn redenering is dat het probleem dus na de sproeiers moet zitten.
Het lijkt of er valse lucht gezogen wordt. Er zitten een aantal vacuumslangen op waar ik de functie niet van begrijp maar die na 25 jaar wel eens poreus of lek zouden kunnen zijn. Twee heb ik eraf gehaald en afgedopt. De vacuumslang van de ontstekingsvervroeger heb ik losgemaakt en er eens lekker aan gezogen. Vacuum blijft niet behouden en de grondplaat loopt snel weer terug. Membraan zal wel lek zijn. Moet dus vervangen worden. Het is voor mij lastig om diagnosen te stellen zonder kennis maar duidelijk is dat de afstelling van de carburateur geen eenvoudige klus is.

Is het mogelijk om via de club kant en klare setjes slangen te kopen om ze allemaal in een keer te vervangen? Een slang haalde ik van de carb. af en verpulverde gewoon in mijn hand. Er zitten veel verschillende diameters slang.

Wat is nu de meest logische volgende stap?

Hoop kennis te maken op een van de volgende meetings.

groeten

Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2011 19:58 #861858 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuw lid met onwillige motor.
Hoi Jeroen en Paul, gefeliciteerd met de vario.

Ik heb een jaar geleden een vario van 86 gekocht en wist er helemaal niks van. Heb ondertussen veel geleerd hier op het forum en i.i.g. ondekt dat je carburateur goed in orde moet zijn.
Zorg er voor dat ze geen valselucht trekt, dus zorg dat alle moeren en boutjes goed vastzitten.
Scoor gelijk even nieuwe bougiekabels en bougies en luchtfilter mocht dat nodig zijn en controleer even alle benzineleidingen en je brandstofpompje.
Aan de carburateur kan verder natuurlijk van alles mis zijn, bij mij bijvoorbeeld costelschroef, vlotterhoogte, sproeier die verkeerd stond, chokeafstelling, toerentalafstelling. Dus een eerste ronde om de carburateur kan nooit kwaad. Succes en ik ben vast nog wel wat vergeten!!!

Oh ja, al die slangen zitten er niet voor niks dus zorg dat ze goed zitten, goed zijn en dat de restrictie in het slangetje van de carterontluchting zit, weet er alles van!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2011 21:18 #861872 door V300 register
Paul, registreren op het forum staat los van het V3C-lidmaatschap. Je kunt dus best een eigen account hebben. Dan kun je je vraag ook in de technische rubrieken stellen. Daar zijn de reacties soms net wat completer volgens mij. Als je dan ook nog wat foto's neerzet worden we helemaal gek :crazy1:

Kant-en-klare setjes heb ik niet van gehoord (er is ook verschil tussen). Zoeken op het forum, moet lukken.
Idem voor de afstelling van de carburateur. Ik heb het ook wel eens alleen met een topic hier gedaan en dat ging best. Maar 1-2-3 terugvinden lukt natuurlijk nu niet..
Check ook even of carburateur wel vast zit. Ook onder het luchtfilter kan eea wel los zitten. Heb ik beide last van gehad.
Verband met choke: ik zou eerst naar de kabel zelf kijken. Die zal toch zeker ook het gas een beetje aan moeten trekken.

Succes !

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2011 21:58 #861889 door V300 register

Gekke Gerritje;167298 schreef : costelschroef

Was da? :+ :crazy1:

CO-stelschroef!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2011 22:07 #861892 door V300 register
jaja, maar je begreep het wel!:yesyes:

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2011 22:58 #861907 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic nieuw lid met onwillige motor.
Hallo Paul,

Welkom hier! Heb zojuist de informatie naar jullie toegestuurd betreffende het lidmaatschap. Veel succes en plezier met de 340!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC