Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.
Auto in advertentie hier met kapotte motor
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-01-2011 11:49 #630877
door V300 register
Auto in advertentie hier met kapotte motor is gemaakt door V300 register
Beste Volvogekken,
Vorig jaar heb ik een 440 gereden en nu ben ik wel toe aan een gavere auto, dus zat ik aan een 340 te denken. Ik studeer nog en heb dus niet overdreven veel geld dus zat ik te kijken naar deze advertentie: www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=3277
Volgens de advertentie is er iets met een vd cilinders aan de hand, vandaar dus mijn vraag:
Heeft iemand van jullie ervaring met het vervangen van een 340 motor?
Hoe moeilijk is dit, gezien de achterwielaandrijving lijkt mij dat het meevalt?
Zou je ook een 1.7 motor in een 1.4 motorkap kunnen zetten of moet er dan veel meer vervangen worden en vanalles verplaatst?
Zelf ben ik redelijk capabel met auto's, maar ken wel iemand die vaker een motor vervangen/opengeschroefd heeft die me kan helpen.
Alvast onwijs bedankt voor de hulp en jullie zien me waarschijnlijk wel vaker langskomen in de toekomst als ik een 340 gekocht heb
Groeten!
Vorig jaar heb ik een 440 gereden en nu ben ik wel toe aan een gavere auto, dus zat ik aan een 340 te denken. Ik studeer nog en heb dus niet overdreven veel geld dus zat ik te kijken naar deze advertentie: www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=3277
Volgens de advertentie is er iets met een vd cilinders aan de hand, vandaar dus mijn vraag:
Heeft iemand van jullie ervaring met het vervangen van een 340 motor?
Hoe moeilijk is dit, gezien de achterwielaandrijving lijkt mij dat het meevalt?
Zou je ook een 1.7 motor in een 1.4 motorkap kunnen zetten of moet er dan veel meer vervangen worden en vanalles verplaatst?
Zelf ben ik redelijk capabel met auto's, maar ken wel iemand die vaker een motor vervangen/opengeschroefd heeft die me kan helpen.
Alvast onwijs bedankt voor de hulp en jullie zien me waarschijnlijk wel vaker langskomen in de toekomst als ik een 340 gekocht heb
Groeten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-01-2011 12:35 #860335
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto in advertentie hier met kapotte motor
Ik zou zeggen: koop voor 100 euro een ander 1.4 blokkie.
Daarna erin hangen met een maat van je; niet veel gereedschap nodig.
Arbeidsduur: een dikke avond. Dan moet het te doen zijn wanneer het probleem hem alleen in de motor zit.
Daarna erin hangen met een maat van je; niet veel gereedschap nodig.
Arbeidsduur: een dikke avond. Dan moet het te doen zijn wanneer het probleem hem alleen in de motor zit.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-01-2011 18:20 #860347
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto in advertentie hier met kapotte motor
Je hebt daar een nieuw type dus er zou redelijk makkelijk een 1.7 in kunnen, maar die zijn aardig zeldzaam aan het worden, Zoals Erik al zei is het makkelijker om een 1.4 te nemen en als hij eenmaal rijdt kun je altijd nog verder kijken
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-01-2011 18:50 #860354
door V300 register
Iets zegt mij dat er toch iets was met de motorsteunen, die moet je voor de conversie naar een 1.7 ZEKER hebben en volgens mij waren die vooral heel moeilijk te vinden. Want als je dan toch bezig bent, leg er dan een motor in van een 440 ofzo...
1.4tje erin wippen is idd het makkelijkst en zijn ook vlot te krijgen!
1.4tje erin wippen is idd het makkelijkst en zijn ook vlot te krijgen!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-01-2011 19:26 #860357
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Auto in advertentie hier met kapotte motor
neen, in vanaf modeljaar 85 (introductie 1.6D) zijn de motorsteunen voor 340's gelijk.
om er een ander blok in te wippen (uit een 440 of whatever) heb je w?l een originele 340 1.7 nodig om het een en ander van over te schroeven (motorrubber-steuntjes aan t blok, carterpan, koppelingshuis etc)
om er een ander blok in te wippen (uit een 440 of whatever) heb je w?l een originele 340 1.7 nodig om het een en ander van over te schroeven (motorrubber-steuntjes aan t blok, carterpan, koppelingshuis etc)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-01-2011 16:59 #860392
door V300 register
Maand geleden ook een 1.4 uitgebouwd. Samen met een vriend een half uur nodig gehad om het blok eruit te krijgen (incl het loshalen van slangen, vrijmaken van het blok).
Inbouwen: 15 minuten toen hing de B14 weer op de steunen.
Daarna is het een kwestie van alles aansluiten, wat kleine zaken e.d. Zoals Erik Buijs al aangaf, basic gereedschap, een vriend en een avond tijd moet genoeg zijn.
Inbouwen: 15 minuten toen hing de B14 weer op de steunen.
Daarna is het een kwestie van alles aansluiten, wat kleine zaken e.d. Zoals Erik Buijs al aangaf, basic gereedschap, een vriend en een avond tijd moet genoeg zijn.
Moderators: Mark Smeets