Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.
binnen radiator volvo 340 '86
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-03-2010 20:49 #630071
door V300 register
binnen radiator volvo 340 '86 is gemaakt door V300 register
Beste volvo liefhebbers,
De binnen radiator van mijn volvo 340 uit '86 is kapot. Ik wil deze zelf gaan vervangen, maar heb hier nog geen ervaring mee. Kunnen jullie mij zeggen of dit ingewikkeld is en eventueel wat tips geven?
Alvast bedankt!
Groeten Sander
Maastricht
De binnen radiator van mijn volvo 340 uit '86 is kapot. Ik wil deze zelf gaan vervangen, maar heb hier nog geen ervaring mee. Kunnen jullie mij zeggen of dit ingewikkeld is en eventueel wat tips geven?
Alvast bedankt!
Groeten Sander
Maastricht
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-03-2010 21:01 #824674
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic binnen radiator volvo 340 '86
Lijkt mij nog niet zo eenvoudig, want ik vrees dat je je dashbord zal moeten demonteren.
Maak anders maar gauw een account aan, dan kan je je topic straks makkelijker terugvinden!
Maak anders maar gauw een account aan, dan kan je je topic straks makkelijker terugvinden!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-03-2010 22:13 #824678
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic binnen radiator volvo 340 '86
jep, dash moet eruit.
dat is gelukkig nog niet zo heel erg veel werk:)
dat is gelukkig nog niet zo heel erg veel werk:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-03-2010 07:48 #824694
door V300 register
Dat is langs de andere kant ook wel weer waar, maar de middenconsole uitbreken is gewoon iets minder leuk!
Het is allemaal goed te doen, maar als beginnend sleutelaar is het toch een klusje waarin je vaak genoeg aan jezelf gaat twijfelen als je de schroeven er maar blijft uithalen!
Gewoon goed bijhouden wat je waar vandaan haalt, zodat je erna ook alles weer goed kan vastzetten. Niets is zo hatelijk als een rammelend dashbord tijdens het rijden!
Beantwoord door V300 register in topic binnen radiator volvo 340 '86
AvdAkker;138748 schreef : jep, dash moet eruit.
dat is gelukkig nog niet zo heel erg veel werk:)
Dat is langs de andere kant ook wel weer waar, maar de middenconsole uitbreken is gewoon iets minder leuk!
Het is allemaal goed te doen, maar als beginnend sleutelaar is het toch een klusje waarin je vaak genoeg aan jezelf gaat twijfelen als je de schroeven er maar blijft uithalen!
Gewoon goed bijhouden wat je waar vandaan haalt, zodat je erna ook alles weer goed kan vastzetten. Niets is zo hatelijk als een rammelend dashbord tijdens het rijden!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-03-2010 17:26 #824778
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic binnen radiator volvo 340 '86
Dank voor jullie advies, lijkt me niet echt eenvoudig. Maar wie weet hoe ver ik kom. Als het te veel werk is, zal ik toch maar naar de garage gaan!
Groeten Sander
Groeten Sander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-03-2010 17:55 #824783
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic binnen radiator volvo 340 '86
- in D of in z'n 4 zetten
- plaatje om pook heen weghalen; 2 kruiskopschroeven aan zwarte steun losschroeven
- andere kant van die zwarte steun boven het bakje 2x bout lossen (sleutel 10)
- het stalen plaatje recht bovenin het radiovak verwijderen
- links & rechts van het dash 2x bout lossen
- verlichting in dashboardkastje afkoppelen
- stuur verwijderen
- klokkenset verwijderen (2x schroef voor klokkenset bovenin incl zwarte strip) 2x stekker + 1x bajonetaansluiting voor km telle, evt slang econometer)
- 2x zwarte mat onder dashboard verwijderen
- 2x bekleding naast console verwijderen
- plaat bij contactslot verwijderen (knopje choke losdraaien, contactslotverlichting afkoppelen)
- 4x luchtkanaalkoker afkoppelen (2x buitenzijde dashboard, 2x naast kachelunit)
nu kun je het dash eruit pakken
1x kabel tbv kachelkraan lossen (in motorruimte) 4x parker lossen en verwarmingsconsole verwijderen (in bijrijdersruimte neerplanten)
dan in de motorruimte de kachelunit verwijderen (2x schroef en 1x moer in luchtinlaatbak)
en dan zie je de 4 schroeven waarmee de kachelradiator los moet:)
montage in omgekeerde volgorde (maar niet vergeten de kachelradiator te vervangen:+)
ik zal vast wel iets vergeten zijn, maar het spreekt echt allemaal voor zich als je eenmaal bezig bent!
- plaatje om pook heen weghalen; 2 kruiskopschroeven aan zwarte steun losschroeven
- andere kant van die zwarte steun boven het bakje 2x bout lossen (sleutel 10)
- het stalen plaatje recht bovenin het radiovak verwijderen
- links & rechts van het dash 2x bout lossen
- verlichting in dashboardkastje afkoppelen
- stuur verwijderen
- klokkenset verwijderen (2x schroef voor klokkenset bovenin incl zwarte strip) 2x stekker + 1x bajonetaansluiting voor km telle, evt slang econometer)
- 2x zwarte mat onder dashboard verwijderen
- 2x bekleding naast console verwijderen
- plaat bij contactslot verwijderen (knopje choke losdraaien, contactslotverlichting afkoppelen)
- 4x luchtkanaalkoker afkoppelen (2x buitenzijde dashboard, 2x naast kachelunit)
nu kun je het dash eruit pakken
1x kabel tbv kachelkraan lossen (in motorruimte) 4x parker lossen en verwarmingsconsole verwijderen (in bijrijdersruimte neerplanten)
dan in de motorruimte de kachelunit verwijderen (2x schroef en 1x moer in luchtinlaatbak)
en dan zie je de 4 schroeven waarmee de kachelradiator los moet:)
montage in omgekeerde volgorde (maar niet vergeten de kachelradiator te vervangen:+)
ik zal vast wel iets vergeten zijn, maar het spreekt echt allemaal voor zich als je eenmaal bezig bent!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets