Volvo 340 met 19.000 km; goede koop?
- V300 register
- Verbannen
Het is inderdaad een errug mooie auto voor pak hem beet een goeie 1500 euries:groovy:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Maar ik erger me er soms (als voormalig verkoper en nu inkoper) wel eens een beetje aan dat mensen zo snel roepen "veel te duur", zonder dat te kunnen onderbouwen. Duur is nu eenmaal iets anders dan "buiten budget".
- V300 register
- Verbannen
- Wouter Borsje
- Premium lid
- V300 register
- Verbannen
kingfisher;147436 schreef : Maar ik erger me er soms (als voormalig verkoper en nu inkoper) wel eens een beetje aan dat mensen zo snel roepen "veel te duur", zonder dat te kunnen onderbouwen. Duur is nu eenmaal iets anders dan "buiten budget".
Klopt, buiten budget is persoonsgebonden, duur is een algehele indruk.
Zo kan iets duur zijn, maar niet buiten budget en als je het er aan uitgeeft had je het er wel voor over. (wat niets afdoet aan het duur of niet zijn van iets) Andersom werkt het net zo goed, iets kan een koopje zijn, maar met een budget van 0 kan zelfs een gratis af te halen wagen buiten budget zijn. (denk aan de brandstof, ambulance huur e.d.)
Gekke Gerritje;147482 schreef : Dit heeft niks met "buiten budget" te maken anders was deze veel te dure Volvo al lang verkocht. Voor dik 3000 euro koop je een goede Mercedes als oldtimer.
Voor 3000 euro heb je een rijdend project als je geluk hebt. Met een Mercedes heb je echter wel 1 belachelijk belangrijk voordeel t.o.v. de 300... de onderdelen zijn nog gewoon leverbaar. Bij een 3'tje mag je slopen af voor onderdelen, bij de Mercedes kan je die gewoon aan de balie halen. (en heb je een merk dat wel ge?nteresseerd is in de oudjes, zij het dat dat 'weer' is)
Wouter76;147486 schreef : Naar mijn mening zijn zowel de woorden duur als budget relatieve begrippen wat als gevolg heeft dat een ieder daar weer een eigen mening over heeft.
Beide is inderdaad relatief, duur is ter vergelijking met wat er verder verkrijgbaar is (en nee, niet alleen naar het zelfde model kijken bij auto's, ook naar imago en beschikbaarheid onderdelen) budget is puur persoonlijk en gerelateerd aan de portemetniks.
Nu ik weet hoe de onderdelenvoorziening (nieuw) van de 3'tjes is moet ik helaas ook toegeven dat ik neig naar 'duur'. Buiten budget is nu elke wagen hier, dus daar ga ik nu niet over bakkelijen.
- V300 register
- Verbannen
Gekke Gerritje;147482 schreef : Dit heeft niks met "buiten budget" te maken anders was deze veel te dure Volvo al lang verkocht. Voor dik 3000 euro koop je een goede Mercedes als oldtimer.
Met zo een lage kilometerstand?, mag ik dan even weten waar?, maak me blij. :+
Uiteraard, en indien het waar is, hetgeen geschreven wordt, dan is de besproken 300 helemaal niet veels te duur.
Gewoon onderhandelen en je hebt jarenlang plezier voor weinig.
Een voorwaarde... indien 'echte V300 liefhebber'.
Oh oh, wat zeg ik nou weer...
- V300 register
- Verbannen