Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.
Volvo 340 aankoop tips
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-11-2009 15:58 #629747
door V300 register
Volvo 340 aankoop tips is gemaakt door V300 register
Beste volvo liefhebbers, ik heb al een tijdje mijn ogen laten vallen op een volvo 340. Daarbij ben ik laatst eentje tegen gekomen uit 1985 met 43000 op de teller. Het is een GL uitvoering met een variomatic. Ik heb al even uitgebreid gekeken op de techniek pagina waar je op moet letten.
Maar toch had ik nog een paar vragen. Hoe kan je zien wat de staat van de variomatic is en wat zijn verder handige tips om op te letten bij aankoop van een 340?
Alvast bedankt voor jullie reacties en hopelijk binnenkort trotse 340 bezitter.
Groetjes, jeroen
Maar toch had ik nog een paar vragen. Hoe kan je zien wat de staat van de variomatic is en wat zijn verder handige tips om op te letten bij aankoop van een 340?
Alvast bedankt voor jullie reacties en hopelijk binnenkort trotse 340 bezitter.
Groetjes, jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-11-2009 16:09 #808171
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 aankoop tips
Op de clubsite staat een handige checklist voor de variomatic! Dan kun je precies kijken wat voor een eventueel probleem je hebt.
Verder is de staat van de carburateur altijd een punt. Daar zijn ook genoeg topics over op het forum.
Roest is het laatste echte probleem. Voorbalk waar kentekenplaat op zit, wielkastranden, dorpels en kriksteunen, plaat rond veerpoten onder de motorkap, kofferbakslot-plaat.
Als dat allemaal in orde-redelijk in orde is kun je het nog goed kopen. Meeste werkzaamheden zijn makkelijk zelf uit te voeren dus dat is een pluspunt!
Verder is de staat van de carburateur altijd een punt. Daar zijn ook genoeg topics over op het forum.
Roest is het laatste echte probleem. Voorbalk waar kentekenplaat op zit, wielkastranden, dorpels en kriksteunen, plaat rond veerpoten onder de motorkap, kofferbakslot-plaat.
Als dat allemaal in orde-redelijk in orde is kun je het nog goed kopen. Meeste werkzaamheden zijn makkelijk zelf uit te voeren dus dat is een pluspunt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-11-2009 16:17 #808172
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 aankoop tips
Dat is snel! Dat is idd een uitgebreide checklist, zal ik even goed bekijken. Bedankt voor de reactie!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-11-2009 18:11 #808181
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 aankoop tips
Zeggen dat de koppeling en de riemen de eerste lichting zijn en binnen enkele 10.000 km vervangen moeten worden...
Om af te bieden athans! Want een wagen met deze stand is natuurlijk eerder gunstig dan niet gunstig. Ik denk dat je die licghtblauwe van marktplaats bedoelt, die ziet er idd goed uit. Gewoon 750 bieden en zien.
Om af te bieden athans! Want een wagen met deze stand is natuurlijk eerder gunstig dan niet gunstig. Ik denk dat je die licghtblauwe van marktplaats bedoelt, die ziet er idd goed uit. Gewoon 750 bieden en zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-11-2009 23:07 #808207
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 aankoop tips
43000 vanaf '85? Dan staat ie vaak stil -> check remmen.
Gewoon een gok nemen kan ook geen kwaad. Je leven hangt er niet vanaf en tenzij je een gerestaureerde 343 wil hebben gaat het je nooit veel geld kosten.
Gewoon een gok nemen kan ook geen kwaad. Je leven hangt er niet vanaf en tenzij je een gerestaureerde 343 wil hebben gaat het je nooit veel geld kosten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-11-2009 08:58 #808237
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 aankoop tips
Het is idd die blauwe van marktplaats. Hoe kan je eigenlijk de staat van de variobanden checken? Of kan het geen kwaad voor de vario om lang stil te staan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-11-2009 20:11 #808274
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 aankoop tips
Kap er af halen en kijken. Maar dat gaat niet een twee drie. Maar goed weet je wat het is bij zo,n auto ik zou vooral de remmen cheaken en cheaken op roest is dat goed gewoon nemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-11-2009 22:03 #808289
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 340 aankoop tips
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-11-2009 22:23 #808294
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 aankoop tips
images.google.nl/imgres?imgurl=http://ar...nl%26sa%3DN%26um%3D1
Wat een vage website bezoek je alex, je gaat me toch ook niet vertellen dat je fan van die man bent?
Wat een vage website bezoek je alex, je gaat me toch ook niet vertellen dat je fan van die man bent?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-11-2009 22:46 #808297
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 aankoop tips
Koetswerk is het belangrijkste; al het andere is te vervangen of repareren. Ga er gemakshalve wel van uit dat je zelf nog even de grote beurt moet doen (ontstekingsdelen, olie, nastellen koppeling en variomatic).
Het vervelendste wat zou kunnen voorkomen met een vario die te lang op een vochtige plaats stilstaat, is dat er vocht tussen de riemen en de schijven van de transmissie komt -> roest -> narigheid. (Zie ook gromsoun.cloud.prohosting.com/600/aaidafke3.htm onderaan voor plaatjes)
Het vervelendste wat zou kunnen voorkomen met een vario die te lang op een vochtige plaats stilstaat, is dat er vocht tussen de riemen en de schijven van de transmissie komt -> roest -> narigheid. (Zie ook gromsoun.cloud.prohosting.com/600/aaidafke3.htm onderaan voor plaatjes)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets