Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.
Kortsluiting contactslot
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-11-2009 12:15 #629695
door V300 register
Kortsluiting contactslot is gemaakt door V300 register
Wie kan mijn moeder helpen met het repareren van haar heiligdom?
Deze mooie rooie 340 automaat (1989) rijdt niet veel maar wel bijna dagelijks en heeft volgens de wegenwacht kortsluiting in het contactslot en de zekering blijft ook springen.
Heb je een contactslot over en kun je deze erin komen zetten in Geldermalsen laat ons dan weten wat dit gaat kosten.
Wil je mijn moeder ook helpen met haar rechtervoordeur, dan graag. De deur kan alleen nog maar van binnenuit open.
Met vriendelijke groet,
Marcel (de zoon van)
0345 575 422
06 46 2468 55
Deze mooie rooie 340 automaat (1989) rijdt niet veel maar wel bijna dagelijks en heeft volgens de wegenwacht kortsluiting in het contactslot en de zekering blijft ook springen.
Heb je een contactslot over en kun je deze erin komen zetten in Geldermalsen laat ons dan weten wat dit gaat kosten.
Wil je mijn moeder ook helpen met haar rechtervoordeur, dan graag. De deur kan alleen nog maar van binnenuit open.
Met vriendelijke groet,
Marcel (de zoon van)
0345 575 422
06 46 2468 55
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-11-2009 12:44 #803702
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Kortsluiting contactslot
kan iig nooit kortsluiting in het contactslot zijn, dan heeft het gebruik van de sleutel geen effect. het is niet zo dat er dan zekeringen springen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-11-2009 17:32 #803727
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kortsluiting contactslot
inderdaad, dat moet ergens anders aan liggen.
het is zelfs zo dat het contactslot helemaal niet gezekerd is, als daar een sluiting naar massa ontstaat gaat er iig geen zekering door.
het is zelfs zo dat het contactslot helemaal niet gezekerd is, als daar een sluiting naar massa ontstaat gaat er iig geen zekering door.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-11-2009 17:39 #803729
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kortsluiting contactslot
Misschien een kabeltje van de radio die kortsluiting geeft op het moment dat je de sleutel op 'contact' zet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-11-2009 20:34 #803741
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kortsluiting contactslot
ja of verlichting, of.. of..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-11-2009 20:35 #803742
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kortsluiting contactslot
(door)meten is weten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-11-2009 21:00 #803745
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kortsluiting contactslot
Check de drukschakelaartjes in de A-stijl.
Probeer de auto te starten met de deuren open.
Is het zekering nummer 14 (16A) die er steeds uit klapt?
Probeer ook eens zonder de sigarettenaansteker te starten.
Anders gewoon de draden van de deurschakelelaar verwijderen.
Daartoe kun je die schakelaartje los schroeven en het stekkertje eraf halen.
Probeer de auto te starten met de deuren open.
Is het zekering nummer 14 (16A) die er steeds uit klapt?
Probeer ook eens zonder de sigarettenaansteker te starten.
Anders gewoon de draden van de deurschakelelaar verwijderen.
Daartoe kun je die schakelaartje los schroeven en het stekkertje eraf halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-11-2009 15:52 #803930
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kortsluiting contactslot
Wel kan het zijn dat er een veertje in het contactslot niet meer goed werkt, waardoor de sleutel na het starten niet meer automatisch van de startstand in de contactstand springt. Het gevolg is dat bijvoorbeeld dimlicht, achterruitverwarming, blower en ruitenwissers niet werken (en dat het contactslot niet beveiligd is tegen 'doorstarten').
Dit lijkt misschien op kortsluiting, maar als je de sleutel na het starten handmatig weer iets terugzet, in de contactstand, werkt alles gewoon en kun je er nog jaren mee door (in het kader: auto met gebruiksaanwijzing:)). Met het doorbranden van de zekering heeft het iig niets te maken.
Dit lijkt misschien op kortsluiting, maar als je de sleutel na het starten handmatig weer iets terugzet, in de contactstand, werkt alles gewoon en kun je er nog jaren mee door (in het kader: auto met gebruiksaanwijzing:)). Met het doorbranden van de zekering heeft het iig niets te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-11-2009 22:01 #804006
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kortsluiting contactslot
Dank voor al jullie goede tips!
Jullie verhaal geeft mij meer hoop dan het verhaal van die meneer van de wegenwacht. Blijkbaar weet die man er net zoveel van als ik, dus heb ik zijn rapport nog eens nagelezen.
Helaas ben ik niet zo kundig om al jullie goede tips ook daadwerkelijk uit te voeren. Weet iemand misschien wie dit wel kan ik de regio Geldermalsen.
Hoeft uiteraard niet voor niets.
Marcel (de zoon van)
06 46 2468 55
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Omschrijving klacht:
Bij het starten van de auto draait de startmotor gewoon rond, accuspanning ok., maar de auto slaat niet aan. Een deel van de controlelampjes op het dashbord brand ook niet meer. Benzinemetertje komt niet meer omhoog, maar er zit wel voor 30 euro benzine in.
Jullie verhaal geeft mij meer hoop dan het verhaal van die meneer van de wegenwacht. Blijkbaar weet die man er net zoveel van als ik, dus heb ik zijn rapport nog eens nagelezen.
Helaas ben ik niet zo kundig om al jullie goede tips ook daadwerkelijk uit te voeren. Weet iemand misschien wie dit wel kan ik de regio Geldermalsen.
Hoeft uiteraard niet voor niets.
Marcel (de zoon van)
06 46 2468 55
Omschrijving klacht:
Bij het starten van de auto draait de startmotor gewoon rond, accuspanning ok., maar de auto slaat niet aan. Een deel van de controlelampjes op het dashbord brand ook niet meer. Benzinemetertje komt niet meer omhoog, maar er zit wel voor 30 euro benzine in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
05-11-2009 22:17 #804008
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Kortsluiting contactslot
hoe kan de wegenwacht adhv die omschrijving in hemelsnaam concluderen dat er een kortsluiting in het contactslot zit?? jeetje wat een amateur moet dat geweest zijn! kan me onmogelijk voorstellen dat iemand die bij de wegenwacht werkt en gecertificeerd problemen op moet lossen zoiets op papier durft te zetten als oorzaak
het contactclot zelf is gewoon een 3 standen schakelaar welke "uit" "aan" en "start" standen heeft, in startstand wordt enkel de startmotor aangestuurd, de door Neerlands Trots genoemde items zitten op de "contact aan" stand en worden mechanisch onderbroken op het moment dat de contactsleutel naar de "start" stand gaat.
magoed; niet aanslaan, je kunt zelf vrij eenvoudig wat dingetjes controleren die hier mogelijke oorzaken van zijn. van welk bouwjaar is de 340 trouwens?
- een willekeurige bougiekabel bij de bougie lostrekken, losse bougie erin stopen; bougie tegen een kaal stuk staal aanhouden en tijdens het starten van de auto kijken of die vonkt.
- luchtfilterdeksel demonteren, iemand van binnen in de auto gas laten geven en in de carburateur kijken of je tijdens het gas geven benzine de venturi's in ziet spuiten
de lampjes die niet branden en de niet functionerende brandstofmeter in het instrumentenpaneel zijn iig niet de reden waarom de auto niet wil starten, dat staat daar los van
het contactclot zelf is gewoon een 3 standen schakelaar welke "uit" "aan" en "start" standen heeft, in startstand wordt enkel de startmotor aangestuurd, de door Neerlands Trots genoemde items zitten op de "contact aan" stand en worden mechanisch onderbroken op het moment dat de contactsleutel naar de "start" stand gaat.
magoed; niet aanslaan, je kunt zelf vrij eenvoudig wat dingetjes controleren die hier mogelijke oorzaken van zijn. van welk bouwjaar is de 340 trouwens?
- een willekeurige bougiekabel bij de bougie lostrekken, losse bougie erin stopen; bougie tegen een kaal stuk staal aanhouden en tijdens het starten van de auto kijken of die vonkt.
- luchtfilterdeksel demonteren, iemand van binnen in de auto gas laten geven en in de carburateur kijken of je tijdens het gas geven benzine de venturi's in ziet spuiten
de lampjes die niet branden en de niet functionerende brandstofmeter in het instrumentenpaneel zijn iig niet de reden waarom de auto niet wil starten, dat staat daar los van
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets