Distributieriem verwisselen zonder speciaal gereedschap-hoe het niet moet volgens TC
- V300 register
- Verbannen
Nieuwe distributie erop kan ook door de oude voor de helft door te snijden met een scherp mes, zodat die de boel boel in de juiste stand laat staan.
Zie dit filmpje:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Deze manier werkt sneller, maar de kans op fouten is groter. Al met al zie ik het voordeel er niet van in.
En probeer de riem maar eens door te snijden op de plekken waar 'ie over een tandwiel of rol loopt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
General Custom;248847 schreef : Dat heb ik vaker gehoord, leuk om er eens een filmpje van te zien. Ik vraag me wel af wat ze met de spanrollen doen, en de waterpomp vervangen gaat sowieso niet. Nu schijnt de officiële manier in het geval van een 300-serie overigens ook niet al te moeilijk te zijn...
Niet elk blok heeft de waterpomp op de distributie zitten. Maar idd, spanrol vervangen gaat dan niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik denk dat je hem altijd wel doorgesneden krijgt als je de krukas rond draait, lijkt me sterk als ze met het mesje de hele route van de riem hebben gevolgd over tandwielen en rollen.
Dus don't try this at home, maar misschien wel ergens afgelegen in Rusland of Afrika...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
volvofiel;248848 schreef : Dan moet je wel zeker weten dat de boel op tijd staat...
Deze manier werkt sneller, maar de kans op fouten is groter. Al met al zie ik het voordeel er niet van in.
En probeer de riem maar eens door te snijden op de plekken waar 'ie over een tandwiel of rol loopt...
Volvo360glt;248853 schreef : Sorry, maar op deze manier een riem vervangen is eigenlijk beun de haas methode. Altijd de originele merktekens opzoeken en hanteren. Motor op tijd zetten en dan de riem met rol wisselen. Jullie willen niet weten hoe vaak ik nog een riem tegenkom die er 1 of 2 of meer tanden verkeerd op ligt. Zelfs bij de eenvoudige Volvo red blocks. Bij moderne motoren is deze methode dodelijk daar je bijna in alle gevallen blokkeer gereedschap moet gebruiken. Bij moderne motoren ontbreekt namelijk vaak een spie of nok in het tandwiel.
Volledig mee eens. Altijd aftekenen of originele punten gebruiken en ook de stelspanning van de riem moet goed zijn na montage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;248848 schreef : En probeer de riem maar eens door te snijden op de plekken waar 'ie over een tandwiel of rol loopt...
Je moet de motor laten lopen en dan -goed afgesteund- een scherp mes op het midden van de breedte van de riem drukken.
Als je het goed doet is de riem na enige tijd in de lengte in tweeen gedeeld.
rustybuster
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Volvo360glt;248853 schreef : op deze manier een riem vervangen is eigenlijk beun de haas methode..
Want je moet ook de looprol(len) en spanrol mee vervangen. Alleen de riem vervangen is dus sowieso half werk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.