Snelheidsmeter en kilometerteller geven te veel aan.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij mijn weten kan die afwijking geëlimineerd worden door andere tandwieltjes in de tellerunit te plaatsen. Wie weet elke tandwieltjes en heeft daar een plaatje van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
jij hebt een smits teller, hierbij kun je de wijzer er eenvoudig (maar voorzichtig) er aftrekken en iets verdraaien naar beneden er weer op duwen.
Deze heeft geen vertanding zoals bij de VDO tellers.
Pas dan wel op met de wijzerplaat, het vet van je vingers krijg je er niet meer vanaf, probeer de wijzerplaat zo veel mogelijk te vermijden.
Dit helpt uiteraard alleen niet voor je kilometerstand, rij nooit met kleine voorbanden dus heb me daar nooit zo in verdiept.
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Spurt;246692 schreef : .........nu zijn het 155\65.......
daar is je euvel 65 serie
rij je nu 50 dan rij je eigenlijk 54 km/h
bij 70 is dat 76 km/h
bij 90 is dat 98 km/h
bij 120 is dat 131 km/h
maar waarom 13" 65 serie banden? voor de rolweerstand hoef je het niet te doen die zal voor beide gelijk zijn aangezien ze ook de zelfde breedte hebben en voor de stabiliteit is ook niet zoals je zelf zegt "Niet in spectaculaire mate" het enigste wat je wel heb is meer slijtage van je band omdat de omtrek kleiner is dan de 80 serie band.
Wil je een 65 serie band neem dan een 14" velg daar past een 185/65 band op.
Wil je vast houden aan 155 breedte pak dan een 15" velg en monteer een 15" x 155/65
de 14" x 185/65 en de 15" x 155/65 geven wel de juiste snelheid aan.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Nou heb ik voor m'n nieuwe diesel die banden eronder zitten, ogen wel iets kleiner. Voor het vervolg maar gewoon weer de 155/80.
Eerst deze maar weer oprijden.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat 155\65 iets sneller slijten dan 155/80 is voor mij geen probleem. Volgens bandenfabrikanten dienen banden na 10 jaar vervangen te worden. Bij een niet kilometervreter zijn de banden na 10 jaar vrijwel zeker nog (lang) niet versleten maar dienen dan, vanwege hiervoor genoemde reden, toch vervangen te worden.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Steven340;246698 schreef : Origineel zit er 155/70 op de 13" velgen. Aldus de folder.
Ik weet niet welk folder je had maar bij mijn weten is het altijd standaard 155/80 SR 13 geweest en als optie 175/70 SR 13 in de Vraagbaak staat dit ook