Zijn er verschillende benzinetanks?
- V300 register
- Verbannen
Via Marktplaats.nl heb ik laatst een NOS brandstoftank voor de Volvo 340 gekocht. Deze was zeer welkom, omdat de rand waar de bovenkant aan de onderkant zit gelast, langzaamaan open gaat staan. Vaak staat dat garant voor roest. Deze kon ik dus niet laten liggen.
Anyway, mijn vraag is, zitten er verschillen in benzinetanks van 340's?
Het is namelijk de bedoeling dat de tank op een 1.7 sedan komt, 2 vaak moeilijke dingen dus; 1.7 en sedan. Er staat echter op de doos dat de tank voor een 340 is, niks meer en niks minder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
De 360's hebben andere tanks (waarvan carburatie en injectie ook weer verschillend zijn), net als de diesels.
Ga die tank niet zomaar monteren, maar haal eerst de oude coating eraf (fijn grind erin, dichtmaken, op een cementmolen zetten en die een tijd laten draaien) en laat er nieuwe op aanbrengen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik had dat zelfde idee ook al, maar een keer checken is nooit weg natuurlijk
Toch maar eens leren om met dat 20kg zware boekwerk met onderdeelnummers om te gaan dat hier nog ergens in de kast ligt :f
Goede tip van die coating btw!
Het zal nog een tijdje duren, als de tank echt lekt wil ik hem pas vervangen. Ik had er ook aan zitten denken om de nieuwe tank eerst in een zinkbad o.i.d. te laten zwemmen, zodat het ?cht nooit meer wil rotten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Het verschil zit em niet tussen de twee modellen maar in de vlottermontage en de vlotter die erbij hoort.
Het verschil zit em cru gesteld dus in het bouwjaar.
Bart, als het die tank is uit ik dacht Zwolle zal ie, afgaande op de foto op MP, volgens mij kloppen voor jouw wagens.
Als de binnenkant schoon is kun je em gewoon monteren volgens mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dat is inderdaad die tank uit Zwolle. Hij is een beetje stoffig aan de binnenkant, maar verder niet vies.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Lijkt mij een duur proces.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar als deze tank na het stralen gaten vertoont, moet ik andere dingen verzinnen dat op de lange termijn wel werkt.
Zou een aluminium werken of "geeft dit ook af"?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
volvomania;234369 schreef : Er zijn verschillende tanks voor de B14 en de B172.
Het verschil zit em niet tussen de twee modellen maar in de vlottermontage en de vlotter die erbij hoort.
Het verschil zit em cru gesteld dus in het bouwjaar.
Bart, als het die tank is uit ik dacht Zwolle zal ie, afgaande op de foto op MP, volgens mij kloppen voor jouw wagens.
Als de binnenkant schoon is kun je em gewoon monteren volgens mij.
hm weer wat geleerd; ik wist dat er verschillende vlotters zijn, maar niet dat de pasvlakken op de tanks ook verschillend zijn.
Er zijn bedrijven die o.a. gespecialiseerd zijn in tanksealers. Persoonlijk zou ik het zekere voor het onzekere nemen en een sealer laten aanbrengen. Staat tegenover dat je bij een 1400 vrij eenvoudig een benzinetank kunt wisselen dus je kunt de gok nog nemen. Bij een 2-liter piep je wel anders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dat bedrijf neemt zoiets dan mee wanneer ze een grote order voor een andere klant toch moeten doen.
Een tank wisselen bij een 1700 is niet veel meer werk dan bij een 1400 neem ik aan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.