Aansluiting vacuum/eco-meter
- V300 register
- Verbannen
Na dit weekend het een en ander aan "non-standaard" spul op de 340 te hebben gemonteerd vroeg ik me het volgende af:
Is de standaard eco-meter mechanisch (geen elektrische opnemer maar gewoon een slangetje met vacuum tot het dash)?
Hoe/waar is de standaard eco-meter aangesloten?
Is deze voorbereiding ook aanwezig als de eco meter niet af-fabriek aanwezig is?
Wat is de beste manier om deze alsnog aan te sluiten?:yeah:
Alvast bedankt voor de hulp!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik had hem indertijd op de slang van de rembekrachtiger gezet, met een T-stukje, tussen de carburateur en de terugslagklep.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
setsunakaede;225194 schreef : Ja, econometer is mechanisch, met een slangetje tot aan het dash.
Ik had hem indertijd op de slang van de rembekrachtiger gezet, met een T-stukje, tussen de carburateur en de terugslagklep.
Hmmm, die aansluiting heb ik juist vermeden i.v.m. de eindtoepassing (ik wil geen verminderde rembekrachtiging omdat mijn metertje lekt).
Weet iemand weer de aansluiting van de standaard eco-meter heen loopt? Lijkt me niet dat dit met een t-stukje wordt gedaan Volvo kennende. :nono:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Joris;225200 schreef : gewoon een aansluiting op het inlaat spruitstuk pakken, tussen gasklep en cilinderkop dan he
Pakken? Maken dan dus, of zie ik iets over het hoofd?
Ik weet op welke plek(ken) vacuum te meten is maar wilde graag weten of er al een (afgedopt) nippeltje voor bestond of wellicht een getapt gat met een boutje erin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;225202 schreef : Volgens mij zit hij origineel tussen de carburateur en carterventilatie.
Dat heb ik geprobeerd maar daar was de onderdruk nagenoeg nul (tussen standaard T-stuk en carburateur voet), wellicht is mijn carterontluchting lek of heeft het standaard T-stuk een restrictie die die van mij niet meer heeft.
Na het afkoppelen van de carterontluchting (meter rechtstreeks op de slang) was de onderdruk wel aanwezig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
brahov;225201 schreef : Pakken? Maken dan dus, of zie ik iets over het hoofd?
Ik weet op welke plek(ken) vacuum te meten is maar wilde graag weten of er al een (afgedopt) nippeltje voor bestond of wellicht een getapt gat met een boutje erin.
bij een 360 wel, ik ga ervan uit dat een 1.7 die aansluitingen ook heeft
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Gewoon van ??n van de overige vacuumslangen afsplitsen.
Als je geen vacuum hebt op de carterontluchtingsslang met de carterontluchting er aan, dan zit er ergens iets mis.
Er zit een restrictie in die slang, kijk dus eerst na of die restrictie er uberhaupt nog zit (dat zou ook mede verantwoordelijk kunnen zijn voor slecht lopen....) en of je afsplitsing niet toevallig aan de verkeerde kant van die restrictie zit.
Je vacuummeter moet (doh...) tussen carburateur en restrictie zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.