Houdbaarheid loodvervanger
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Er staat geen houdbaarheidsdatum op. Kan dit spul kapot of kan het nog bij in de tank?
(even los van de vraag of er loodvervanger in een B19A moet)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Mijn auto heeft, zoals al gezegd in de startpost, helemaal geen loodvervanger nodig. Zelf zal ik het dus ook niet gebruiken.
Ik vind het echter zonde om weg te gooien als het nog gebruikt kan worden; dan geef ik het aan de buurman voor zijn oldtimer. Hij heeft 't spul zeker weten nodig. Vandaar ook de vraag of loodvervanger een beperkte houdbaarheid heeft.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
General Custom;219673 schreef : Daar heb je ook wel weer gelijk in Joost, zoiets is zonde om weg te gooien als het nog goed is... Alleen, ga je het risico lopen?
Bart, daarom wordt hierboven ook het advies gegeven om bij de fabrikant navraag te doen. Joost wil zich informeren en van risico is dus geen sprake.
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;219678 schreef : Bart, daarom wordt hierboven ook het advies gegeven om bij de fabrikant navraag te doen. Joost wil zich informeren en van risico is dus geen sprake.
Het leven zit vol risico's

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Shell schreef : Millenium is een mengsel van loodvervanger opgelost in een solvent.
Een echte "houdbaarheidsdatum" is niet van toepassing op deze producten...maar als de bus er al zo lang in ligt zou ik daar niet op voortgaan.
Als de bus al zo oud is, is het solvent ofwel gedeeltelijk verdampt of zullen zich oxydatie verschijnselen voordoen. Ik zou die bus niet meer gebruiken
was wel een snel antwoord trouwens!
Een houdbaarheidstermijn kunnen ze niet geven, maar het is af te raden om het nog te gebruiken.
Nou, die gaat dus in de kachel

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-