Ringtank LPG ipv reservewiel
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik ben ook wel voor de optie zoals Erik voorstelde; ipv de benzinetank en met een kleine noodtank.
- V300 register
- Verbannen
Bodejodel;174267 schreef : Ik heb er een van 53 liter in liggen. Deze steekt ca. 5 cm boven de kofferbak bodem uit. Ik wilde eerst een kleinere, die van 40 liter ligt vlak met de bodem, maar dan is je actieradius zo klein...
Zou je niet zo'n 40-liter tank niet kunnen plaatsen i.c.m. nog een tankje van 20 liter ofzo tegen de achterbank? Weet helemaal niet of het mag en of het handig is, maar zit ff hardop te denken :+
Lucluc;174273 schreef : In mijn GLS zit een tank van 80 liter. In m'n GL van 60 liter. In een sedan kan je de bank toch niet klappen, dus dan maakt het minder uit. De ringtank blijft voor een 360 toch een leuke optie. Voor een hatch zou ik dat zeker doen!
Oke, ik vond het al een beste jongen in je GLS Vind het overigens nog steeds wel jammer van de ruimte, de sedan heeft ontzettend veel ruimte achterin. Eigenlijk jammer om er ook maar ?ets in te leggen, ook al is het een rugtasje :crazy1:
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik vond een 40 liter tank best te doen eigenlijk. Ok?, je staat wat vaker aan de pomp (ik reed 1 op 8-11). Maar zelfs een rit naar Nantes heb ik makkelijk alleen op LPG weten te voltooien. Met een onzuinige CVT - zoals ik nu heb - heb je bijna dezelfde actieradius :+Bodejodel;174267 schreef : Ik wilde eerst een kleinere, die van 40 liter ligt vlak met de bodem, maar dan is je actieradius zo klein...
De tank zat (zit) zijdelings in de achterbak. Zodat het opklappen van de bank nog zijn voordeel had. Van de rare gewichtsverdeling heb ik ook nooit last gehad. Ik had er zelfs nooit bij stil gestaan, totdat iemand van hier mij erop wees.
- V300 register
- Verbannen
LPG-tank installeren = ? ?1100,-flyhart;174610 schreef : Ik wil ook wel graag een ringtank achterin m'n 360. maar zit ontzettend te twijfelen of het financieel voordelig is. Berekeningen spannen er steeds om..
1L euro 95 = ?1,68
1L LPG = ?0,75
Verbruik = ? 1 : 9
Oftewel; verschil per liter is ?0,93. De LPG-tank's break-even-point is dan 1183L. Hiermee kun je dan 10645km rijden. Dus na 11.000km heb je zeker je tank eruit. Dat is dan wel bij een oldtimer.
Wij gaan het zeker doen, de vraag is alleen hoe en waar. Ben op de RDW-site een beetje de regelgeving van LPG aan het doorspitten, maar kan nergens een regel vinden waarin staat dat je verplicht bent een benzine-tank met minimale inhoud te hebben. Dus je benzine-tank vervangen door een LPG-tank is geen probleem (tenzij iemand mij een RDW-regel kan laten zien waar het wel in staat).
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Laurens Post
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
btw: mijn huidige daily 360 loopt ongeveer 1 op 11 op lpg.