alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
Tellerkabel
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-04-2011 20:41 #631109
door 16673-dummy
Tellerkabel is gemaakt door 16673-dummy
In de andere topics komt niet echt duidelijk naar voren welke tellerkabel nu op welke auto moet. Ik dacht zelf dat er drie verschillende typen waren; de 343/345, de wagens met Smiths-tellerset en de wagens met VDO-tellerset.
Uit het ledenmenu heb ik de volgende print gehaald uit het onderdelenboek 1980-1984:
Op de onderste zijn er verschillende onderdeelnummers en verschillende kabels te zien (nummer 17).
Ik neem aan dat ik voor mijn 345 "gewoon" de simpele 343-kabel moet hebben die achterop de klokkenwinkel geklikt zit i.p.v. met bajonet-aansluiting, maar kan iemand hier duidelijkheid over geven m.b.v. bovenstaande scans?
Edit: Dat 'VST' en 'HST', weet iemand wat dat inhoudt? Linksgestuurd respectievelijk rechtsgestuurd, of andersom?
Uit het ledenmenu heb ik de volgende print gehaald uit het onderdelenboek 1980-1984:
Op de onderste zijn er verschillende onderdeelnummers en verschillende kabels te zien (nummer 17).
Ik neem aan dat ik voor mijn 345 "gewoon" de simpele 343-kabel moet hebben die achterop de klokkenwinkel geklikt zit i.p.v. met bajonet-aansluiting, maar kan iemand hier duidelijkheid over geven m.b.v. bovenstaande scans?
Edit: Dat 'VST' en 'HST', weet iemand wat dat inhoudt? Linksgestuurd respectievelijk rechtsgestuurd, of andersom?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-04-2011 10:25 #870300
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tellerkabel
Ik dacht ook dat er maar 3 type kabels was.
Nu we toch over kabels aan het praten zijn, even een opmerking waar ik het ook met Erik over had.
Ik heb geswitched van een smith naar VDO. En de binnenkabel van VDO ging niet lekker de naaf in. (360GLS b19a) Daarvoor moest ik dus de binnenkabel van de Smith tellerkabel gebruiken. Ik heb er toch een tijdje op zitten kloten (km teller in de naaf en wiel ronddraaien, in de tellerset en ronddraaien etc.)
Nu we toch over kabels aan het praten zijn, even een opmerking waar ik het ook met Erik over had.
Ik heb geswitched van een smith naar VDO. En de binnenkabel van VDO ging niet lekker de naaf in. (360GLS b19a) Daarvoor moest ik dus de binnenkabel van de Smith tellerkabel gebruiken. Ik heb er toch een tijdje op zitten kloten (km teller in de naaf en wiel ronddraaien, in de tellerset en ronddraaien etc.)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-04-2011 13:32 #870307
door V300 register
Ik heb bij m'n vorige 340 waar een Smith-kabel zat gewoon een VDO-kabel ingekregen, hoor. Piest precas, dus het kan wel
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-04-2011 14:22 #870361
door V300 register
hmm toch raar, misschien had ik dan gewoon iets fouts gedaan met de VDO en goed gedaan met de smith..
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-04-2011 23:02 #870435
door V300 register
De betekenis van de afkortingen staat voorin het onderdelenboek!
Moderators: Mark Smeets