APK niet gehaald, hulp nodig
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Kom net terug van de APK: afgekeurd
't oordeel
- uitlaat niet gasdicht
- CO gehalte te hoog (geen getal gegeven, stom dat ik er niet naar heb gevraagd)
- RA voetrem lekkage (remcilinder)
- RA handrem onvoldoende
- RA remslang lekt
- LV remslang goed monteren
en de puntjes voor aandacht
- RA profiel band
- RV schokbreker lekt
- uitlijnen
't is nogal wat, en de moed is me een beetje afgenomen gezien dat ik bijvoorbeeld geen beschikking heb over een brug, en dat 't keuringsbedrijf me maar een week heeft gegeven op dit op te lossen. ik denk dat een paar dingen wel zelf te doen te zijn, maar bijv. bij de uitlaat en de remcilinder zou ik wel graag iemand bij hebben die wat meer kennis en tools heeft..
mijn vraag is nu hoofdzakelijk: zou iemand mij willen helpen mijn autotje weer in orde te krijgen, met een indicatie van de te verwachten kosten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- Floris Schropp
- Nieuw lid
antiekeradio;153072 schreef : alleen staat er in je profiel en in het bericht geen locatie/regio ....
oeps. was alleen nog maar bezig geweest met de frontpage.
Den Bosch is waar ik woon, de auto is een '86 1.4 340 hatchback. maar ik rij graag naar iemand toe, en wil er ook van leren!
EDIT: zo, profielinformatie is compleet
- V300 register
- Verbannen
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Lucluc;153075 schreef : Erik eens vragen, mits hij tijd heeft. Ik doe altijd apk bij hem, in Landhorst, niet ver van Den Bosch. Dit zijn echt kleinigheidjes voor de apk.
gedaan, thnx
nu heb ik ook een afspraak staan met de vorige eigenaar: als de auto niet door de APK kwam, nam hij hem terug tegen het aankoopbedrag.
maaar.... ik vind het autotje voor de rest eigenlijk heel leuk en heb al wat kleine reparaties gedaan (evmk, kilometerteller, lichten achter). nu vraagt hij wat de reparatie zou gaan kosten.. heeft iemand een indicatie?
- V300 register
- Verbannen
- Floris Schropp
- Nieuw lid
dacht ik ook, maar ze zeiden dat dat wel verschillende schalen had voor jaren, maar toch te hoog kon zijn (en dus ook was)Dutchie;153082 schreef : Hoe kan nou het CO-gehalte te hoog zijn, bij auto's van voor 19** is dat toch helemaal niet belangrijk?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Maar goed co, is gewoon terugdraaien. En uitlaat kun je zelf wel dichten, je hebt er zelfs schetjes voor. Dus dat is het probleem niet.
Handrem onvoldoende. Waar zit het probleem, is dan de vraag. Bij de achterremschoenen of bij de kabel. Het kan iets zwaar simpels zijn dat je de kabel meer moet aanspannen. Dat kost het geld dan ook niet.
Het valt allemaal wel mee als ik het lees. Dat komt wel goed.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Markvictor;153089 schreef : Valt toch allemaal wel mee? Alleen tja ga hier een garage mee in en je bent 3 a 4 honderd euro kwijt... Maar ja, doe dat eens met een moderne auto. Die zijn ook niet gratis met onderhoud.
Maar goed co, is gewoon terugdraaien. En uitlaat kun je zelf wel dichten, je hebt er zelfs schetjes voor. Dus dat is het probleem niet.
Handrem onvoldoende. Waar zit het probleem, is dan de vraag. Bij de achterremschoenen of bij de kabel. Het kan iets zwaar simpels zijn dat je de kabel meer moet aanspannen. Dat kost het geld dan ook niet.
Het valt allemaal wel mee als ik het lees. Dat komt wel goed.
het probleem is ook niet echt dat ik niet denk dat ik het niet zelf kan, maar dat ik niet weet wat ik nodig ga hebben aan materiaal en vooral: wanneer het w?l goed is. en daar zou iemand met meer ervaring veel bij helpen
goed. eerst maar eens op zoek naar de onderdelen, denk ik zo.
- remleiding achter
- remcylinder achter ('t is een trommel)
- 'plakmateriaal' voor de uitlaat
edit: even gekeken.
oooook?.. de cilinder rechtsachter is wellicht wat smerig (zie bijlage). en de handrem is ook niet al te best aan die kant idd. de auto ging er vandoor toen ik vervolgens rechts op de grond had staan en links wilde bekijken. :no_comment: schrok me een ongeluk. maargoed. hij staat weer op alle 4 de wielen, en ik wacht nu maar even af tot de onderdelen er zijn en er iemand is die me kan helpen.