alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
Downpipe weer gebroken
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-07-2010 19:26 #630410
door V300 register
Downpipe weer gebroken is gemaakt door V300 register
Hallo Volvo rijders,
Ik heb een volvo 340 1.4E uit 1989. Nu heeft dit type een downpipe met hierachter een katalysator. Een maand terug was mijn downpipe gebroken precies voor de flenzen van de katalysator. Gevolg nieuwe downpipe + kat gehaald op de sloop. En oude kat weer ingeleverd. De boel er netjes onder gesleuteld. Wat blijkt nu is de boel weer aan het scheuren precies op het zelfde punt.
Wat nu? Weer naar de sloop gaan en een tweede hands kopen? Of een nieuwe kopen. Wat ik ook weer zonde vindt omdat ik nog een jaar met deze auto wil rijden.
Ik wil er over een paar weken mee naar Zweden toe gaan rijden. Naar de VROM in G?tenborg. Dus jullie tips zijn van harte welkom!
Groeten van No?
Ik heb een volvo 340 1.4E uit 1989. Nu heeft dit type een downpipe met hierachter een katalysator. Een maand terug was mijn downpipe gebroken precies voor de flenzen van de katalysator. Gevolg nieuwe downpipe + kat gehaald op de sloop. En oude kat weer ingeleverd. De boel er netjes onder gesleuteld. Wat blijkt nu is de boel weer aan het scheuren precies op het zelfde punt.
Wat nu? Weer naar de sloop gaan en een tweede hands kopen? Of een nieuwe kopen. Wat ik ook weer zonde vindt omdat ik nog een jaar met deze auto wil rijden.
Ik wil er over een paar weken mee naar Zweden toe gaan rijden. Naar de VROM in G?tenborg. Dus jullie tips zijn van harte welkom!
Groeten van No?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
27-07-2010 23:42 #841325
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Downpipe weer gebroken
met een 3mm dikke doorslijpschijf voorzichtig schuin over de scheur heen slijpen en aan weerszijden een mm of 5 te ver gaan om een mooie V-groef te krijgen, wel oppassen dat je niet door het materiaal heen gaat.
vervolgens met het MIG pistool netjes vol bakken, dan houd hij het wel weer een jaartje vol.
voor zekerheid een nieuwe voorpijp, is uit m'n hoofd 100 euro bruto
vervolgens met het MIG pistool netjes vol bakken, dan houd hij het wel weer een jaartje vol.
voor zekerheid een nieuwe voorpijp, is uit m'n hoofd 100 euro bruto
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
27-07-2010 23:50 #841327
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Downpipe weer gebroken
Als iets breekt is het of slecht of staat onder spanning. Check de ophanging van de pijp/uitlaat.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-07-2010 13:07 #841453
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Downpipe weer gebroken
Ik heb hem laten lassen bij de garage. Dus ik hoop dat ie er weer even tegen aan kan...
Moderators: Mark Smeets