Welke motor past in Renault Estafette?
- V300 register
- Verbannen
ik heb een knappe renault estafette gekocht. dit is een campertje uit 1977
zuipen als een slootgraver dat ding. met een 1300cc motorretje
nu wil ik hier een 340 blok in lepelen. die 1400 schijnt 1 op 1 op de bak te passen.
nu is mijn vraag, past dan een 1700 en een diesel ook op deze bak? of is dit een andere aansluiting?
Heeft iemand nog een fris blokje liggen? (noorden des lands) ik heb er nu al zin in!
grtz willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
1700 en 1600 diesel zijn uit de renault F-serie
ze hebben helaas wel een andere bakaansluiting en dergelijke verschillen, 1700 en diesel zijn ook een stuk hoger, weet niet of je daar uberhaupt mee weg komt in een estafette
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
even de zoekfunctie gebruiken (zoekterm: renault estafette)
dan kom je op het volgende topic:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5...ht=renault+estafette
Ik ga dit topic ook verplaatsen naar techniek overige, omdat je vraag feitelijk zeer weinig met de Volvo 300 Serie te maken heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Die vorige gast die het geprobeerd heeft liep vast op het vliegwiel dat niet paste. echter hoor ik net van iemand dat ie hetzelfde heeft gedaan en dat dit vliegwiel gewoon over te zetten is. kortom, ga het toch proberen. heb een blok van 100 eurie op de kop kunnen tikken dus is het proberen waard!!
jullie horen het nog.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nou, het past dus prima! ik heb een handgeschakelde 1.4 motor genomen, en daar het vliegwiel van overgezet. in 1 dag was alles gepiept.
carburateur past niet helemaal, daar moet ik iets voor verwijderen uit het plaatwerk. hetkoelsysteem moet ik ook wat omleiden. voor het gemak heb ik de ontsteking van mijn oude blok overgezet, aangezien ik (nog) niet weet hoe de electronische ontsteking moet worden aangesloten. das een project voor later!
groet Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
en dat werkt dus niet;) dan krijg je het blok nooit zo lopend als het zou moeten en mogelijk krijg je bij bepaalde toerentallen gevaarlijke AFR/EGT waarden.boeliebugs;144748 schreef : voor het gemak heb ik de ontsteking van mijn oude blok overgezet
die renix ontsteking aansluiten is heel simpel, heb je een B14.4E of een B14.4S motor? welk type carburateur zit erop? (32 DIR ***) welke spruitstukken/downpipe gebruik je?
de B-stekker, dit is de middelste 2 polige stekker en is van de vliegwielsensor; dit is letterlijk plug & play, je hebt het grote vliegwiel van de handbak gebruikt, het lijkt me sterk dat daar het estafette koppelingshuis/versnellingsbak overheen past:) dus ik ga er stiekem even vanuit dat het koppelingshuis van die handbak erachter geschroefd zit
dan, als je de renix recht naar je toe houd heb je rechtsonder het membraampotje zitten; de aansluiting hiervan gaat naar de carburateur; de aansluiting aan de linkerkant van de mengsel-stelschroef.
met de renix nog steeds zo recht naar je toe heb je rechtsbovenin een 3polige stekker; de A-stekker. wederom heel simpel je telt van rechts naar links, pin 1 is dus die helemaal rechts bovenin, deze pin; A-1 is een uitgaand toerental signaal, A-2 is de massa aansluiting en A-3 is de voeding
over A-3, bij de V340 zit deze op een D+ draad aangesloten, houd in dat de Renix pas voeding krijgt op het moment dat de motor draait. je kan er probleemloos voor kiezen om hem op 15+ aan te sluiten, voeding op contact.
je mag deze voeding echter niet als 30+ aansluiten (permanente voeding vanaf de accu)
als je een B14.4E hebt is de C-stekker linksbovenin niet belangrijk, als je een B14.4S hebt dan kom ik daar later even op terug als je ook je carburateurcode gepost hebt:y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
misschien een heel domme vraag, maar waar vind ik of het een b14.4E of S motor is?
ik heb bovenop allees de letters 15m gevonden (het was wel wat donker) en ik heb een weber carburateur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
dat je een weber carburateur hebt spreekt voor zich, die zitten op zowel de .4E als de .4S (eigenlijk alle b14's behalve de B14.3E), het typenummer van die weber carburateur is waar het om gaat, dit is 32 DIR *** , dat kun je op de carburateurvoet vinden. de 3 cijfers die ipv de sterretjes komen zijn belangrijk om te bepalen of de carburateur uberhaupt op dit blok hoort, en in het geval van de B14.4S motor wat er behouden/afgesloten moet worden en hoe de C-stekker van de renix aangesloten dient te worden:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik heb een B14.4 E motor. carburateur kon ik 109 op vinden. kan dat kloppen?
Ik heb het vliegwiel van de estafette over moeten zetten, en ik moest de bak van de estafette gebruiken. kortom ik kan helemaal geen sensor kwijt, ik moet dus wel de oude ontsteking gebruiken toch? of is een andere optie?
groet,
Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
een opname element bij de krukaspoelie met triggerwheel dat een 44-2 patroon heeft is dan de beste optie, anders 123 ignition en laten mappen op de dyno:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.