alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
Ruitensproeier
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
11-02-2010 17:36 #629934
door 16673-dummy
Ruitensproeier is gemaakt door 16673-dummy
Voor de APK moeten de ruitensproeiers goed werken (en 't is buiten de APK om ook wel handig).
Nu heb ik met die oude karretjes keer op keer het probleem dat in de luchtinlaatbak de sproeiers zitten die door het rooster in de motorkap heen de ruit besproeien.
Echter, als je een rit hebt gemaakt met wat drempels e.d., zijn die krengen van hun afstelling af waardoor ze de binnenkant van de kap gaan sproeien i.p.v. door de openingen heen. Gevolg: een vervelend luchtje gedurende een minuut en nog steeds een vieze ruit. Om nog maar niet te spreken over de APK (??n keer de kap te hard dicht en ja hoor, je kunt weer gaan stellen).
Ik heb reeds geprobeerd ze vast(er) te zetten maar dat lukt niet.
Iemand met een 343/345 of vroege 340 die hier ook last van heeft en een oplossing heeft gevonden? Mijn eerste 343 had kennelijk hetzelfde probleem; deze had twee additieve sproeiers aan de binnenzijde van de kap gemonteerd die dus nooit van hun afstelling raken.
Maarja, als ik die kap op m'n 345 maak sla ik er ?f een deuk in, ?f hij kan niet dicht...
Alvast dank!
Nu heb ik met die oude karretjes keer op keer het probleem dat in de luchtinlaatbak de sproeiers zitten die door het rooster in de motorkap heen de ruit besproeien.
Echter, als je een rit hebt gemaakt met wat drempels e.d., zijn die krengen van hun afstelling af waardoor ze de binnenkant van de kap gaan sproeien i.p.v. door de openingen heen. Gevolg: een vervelend luchtje gedurende een minuut en nog steeds een vieze ruit. Om nog maar niet te spreken over de APK (??n keer de kap te hard dicht en ja hoor, je kunt weer gaan stellen).
Ik heb reeds geprobeerd ze vast(er) te zetten maar dat lukt niet.
Iemand met een 343/345 of vroege 340 die hier ook last van heeft en een oplossing heeft gevonden? Mijn eerste 343 had kennelijk hetzelfde probleem; deze had twee additieve sproeiers aan de binnenzijde van de kap gemonteerd die dus nooit van hun afstelling raken.
Maarja, als ik die kap op m'n 345 maak sla ik er ?f een deuk in, ?f hij kan niet dicht...
Alvast dank!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
11-02-2010 17:45 #817213
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ruitensproeier
Net zo als je buitenspiegels voor de caravan monteerd aan de motorkap of voorschermen, zo zou je ook twee waterpistolen kunnen monteren, eventueleel met handbedienbaar pompmechanisme.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
11-02-2010 19:41 #817233
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Ruitensproeier
het kogeltje waar de sproei opening op zit zo goed en kwaad als het gaat ontvetten en dan heel voorzichtig een druppeltje seconde lijm tussen het kogeltje en de behuizing van de sproeier laten lopen als de sproei opening goed staat.
Was zomaar een idee, wellicht werkt het.
Gr; Wouter.
Was zomaar een idee, wellicht werkt het.
Gr; Wouter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
11-02-2010 20:42 #817241
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Ruitensproeier
Kogeltje? Zit die erin dan?
Op bijgevoegde foto is het systeem te zien. Een voorgebogen slang zit door de luchtinlaatbak heen. Om die voorgebogen slang zit een houder die voor extra stabiliteit zorgt (op de foto is die er aan passagierszijde af).
Dit systeem kan een halve cirkel draai maken, dus alleen zijdelings.
Ook is te zien dat er een alternatief systeem aan de kap zit gemonteerd.
Als er nu geen andere oplossing is moet ik Jeroen maar even mailen of hij die kap nog ergens heeft.
Op de foto heb ik even twee behulpzame lieden onzichtbaar gemaakt trouwens, voor de oplettende kijker :humor:
Op bijgevoegde foto is het systeem te zien. Een voorgebogen slang zit door de luchtinlaatbak heen. Om die voorgebogen slang zit een houder die voor extra stabiliteit zorgt (op de foto is die er aan passagierszijde af).
Dit systeem kan een halve cirkel draai maken, dus alleen zijdelings.
Ook is te zien dat er een alternatief systeem aan de kap zit gemonteerd.
Als er nu geen andere oplossing is moet ik Jeroen maar even mailen of hij die kap nog ergens heeft.
Op de foto heb ik even twee behulpzame lieden onzichtbaar gemaakt trouwens, voor de oplettende kijker :humor:
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
11-02-2010 21:12 #817248
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Ruitensproeier
volgens mij herken ik ze alle 2, maar ik zal maar geen namen noemen, want dan heeft het nog geen zin
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
11-02-2010 21:52 #817256
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ruitensproeier
Probeer de dealer of ze ze nog hebben?
Voor mijn 740 konden ze ze ook nog bestellen, maar die was wel 7 jaar jonger en de 940's waarop het zelfde systeem zit zijn tot 1998 geleverd...
Voor mijn 740 konden ze ze ook nog bestellen, maar die was wel 7 jaar jonger en de 940's waarop het zelfde systeem zit zijn tot 1998 geleverd...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-02-2010 15:58 #817323
door 16673-dummy
Wat moet ik bij de dealer halen dan?
De foto is van de 343 1.4 (verkocht aan Jeroen, nu op de sloop geloof ik?). De 345 heeft ze nog compleet, alleen bewegen ze me te veel. Maar zacht rubberen slangetjes kun je niet vastzetten aan de hardplastic luchtinlaatbak.
Ik denk dat niemand er eerder aandacht aan heeft besteed, dus zodra ik tijd heb verzin ik wel eens wat.
Eerst die motor maar eens laten draaien met remvloeistof. Vanavond het binnenvaartschip maar weer eens ophalen.
De foto is van de 343 1.4 (verkocht aan Jeroen, nu op de sloop geloof ik?). De 345 heeft ze nog compleet, alleen bewegen ze me te veel. Maar zacht rubberen slangetjes kun je niet vastzetten aan de hardplastic luchtinlaatbak.
Ik denk dat niemand er eerder aandacht aan heeft besteed, dus zodra ik tijd heb verzin ik wel eens wat.
Eerst die motor maar eens laten draaien met remvloeistof. Vanavond het binnenvaartschip maar weer eens ophalen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-02-2010 19:31 #817351
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ruitensproeier
Nieuwe spuitmondjes die minder bewegen? Ik ben niet op de hoogte met het systeem van de oude types, dus ik weet niet of dat uberhaupt zin heeft?volvofiel;133617 schreef : Wat moet ik bij de dealer halen dan?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-02-2010 11:50 #817419
door 16673-dummy
Hebben de latere types het anders dan? Nooit op gelet eigenlijk.
Hebben die de sproeiers op de motorkap ofzo? Anders ga ik naar de sloop en bouw ik bij mij de zaak wel even om.
Hebben die de sproeiers op de motorkap ofzo? Anders ga ik naar de sloop en bouw ik bij mij de zaak wel even om.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
13-02-2010 23:45 #817505
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ruitensproeier
latere types hebben de sproeierkopjes in het rooster van de motorkap; is bij de 343 niet mogelijk ivm stalen rooster in de motorkap zelf.
ik heb er bij mijn 343 nog nieteens naar gekeken; weet uberhaupt niet of die wel sproeit.. zal er misschien morgen eens naar kijken
ik heb er bij mijn 343 nog nieteens naar gekeken; weet uberhaupt niet of die wel sproeit.. zal er misschien morgen eens naar kijken
Moderators: Mark Smeets