alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
Indicatie gasmeter dashboard
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-09-2009 16:18 #629474
door V300 register
Indicatie gasmeter dashboard is gemaakt door V300 register
Sinds kort heb ik een probleem met de ledmeter voor de hoeveelheid gas. Er zitten 5 ledjes op: 1 oranje en 4 geel. Bij volle tank zijn alle ledjes aan. Als alleen de oranje nog brandt staat ie op reserve. Als ik nu de reservestand bereik, dan gaan alle ledjes weer branden (alsof de tank vol is). Ik heb nu twee keer weer volgetankt en dan werkt alles weer naar behoren, totdat je weer op reserve gaat rijden: dan geeft ie weer helemaal vol aan. Ik dacht eerst dat het aan de vlotter in de gastank zou liggen, maar de analoge gasmeter op de tank zelf geeft wel aan dat de tank bijna leeg is. Het zal vast gaan om een contactje oid, dus bij deze de vraag: waar moet ik op letten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
11-09-2009 16:36 #796659
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Indicatie gasmeter dashboard
Je auto is toch pas "ver-gas-t" bij Van Orsouw?
Kun je ze niet even bellen en ze het probleem voorleggen? Ik neem aan dat ze het zo even kunnen verhelpen (of in ieder geval kijken wat 't probleem is).
Kun je ze niet even bellen en ze het probleem voorleggen? Ik neem aan dat ze het zo even kunnen verhelpen (of in ieder geval kijken wat 't probleem is).
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-09-2009 17:59 #796674
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Indicatie gasmeter dashboard
Lijkt mij een probleempje in de vlotteropnemer (klote om te vervangen, maar het is te doen) of het ledmeter (gemakkelijk te vervangen).
Idd effe naar van Orsouw bellen. Een beetje support kost je (als het goed is) niks :yesyes:
Idd effe naar van Orsouw bellen. Een beetje support kost je (als het goed is) niks :yesyes:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
11-09-2009 18:37 #796686
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Indicatie gasmeter dashboard
de vlotter werkt door een weerstand variabel te maken (afhankelijk van brandstofniveau)
hoge weerstand is metertje leeg, lage weerstand is metertje vol (volgens mij)
met dat gegeven en bovenstaande probleem zou het dus gewoon bij de vlotter moeten zitten; zodra hij op een bepaald niveau komt wordt de weerstand ineens weer laag (sluiting) zodat het metertje op vol gaat.
ik weet echter niet of dit met een hevelvlotter werkt, sommige led niveaumeters hebben voor elk niveau een aparte opnemer en in dat geval zit het in het klokje
hoge weerstand is metertje leeg, lage weerstand is metertje vol (volgens mij)
met dat gegeven en bovenstaande probleem zou het dus gewoon bij de vlotter moeten zitten; zodra hij op een bepaald niveau komt wordt de weerstand ineens weer laag (sluiting) zodat het metertje op vol gaat.
ik weet echter niet of dit met een hevelvlotter werkt, sommige led niveaumeters hebben voor elk niveau een aparte opnemer en in dat geval zit het in het klokje
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-09-2009 12:58 #796759
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Indicatie gasmeter dashboard
het fysieke metertje op de tank werkt toch gewoon mechanisch?
zou inderdaad kunnen dat het meet element in de tank in de war raakt bij een lage stand.
Bij benzinetank meters heb je dat ook wel eens, maar dan is de fout meestal dat de meter naar 0 valt als het benzine niveau onder een bepaalde waarde komt (dan zit er een onderbreking in de weerstandsdraad)
zou inderdaad kunnen dat het meet element in de tank in de war raakt bij een lage stand.
Bij benzinetank meters heb je dat ook wel eens, maar dan is de fout meestal dat de meter naar 0 valt als het benzine niveau onder een bepaalde waarde komt (dan zit er een onderbreking in de weerstandsdraad)
Moderators: Mark Smeets