alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

geen warme lucht in het interieur van de 360 gle

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2009 19:38 #629423 door V300 register
geen warme lucht in het interieur van de 360 gle is gemaakt door V300 register
Beste mensen, De handel op het dashboard lijkt wel te werken..
Maar ergens bij de verwarmingsradiator gaat er geen handeltje (meer) over denk ik.. Als deze gedachte juist is en ik wil dit checken. Hoe kom ik bij die verwarmingsradiator. Moet er veel gesloopt worden?
Alvast bedankt voor jullie reactie. Siebe

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2009 19:41 #795276 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic geen warme lucht in het interieur van de 360 gle
als ik je vraag zo lees begrijp ik dat de blower het nog wel doet; maar dat er na/tijdens het bedienen van de kachelschuif niets veranderd aan de warmte.

in dat geval is met grote waarschijnlijkheid het borgclipje op de kachelkraan losgeschoten; deze vind je in de motorruimte recht onder de kachel; er loopt een zwart kabeltje ong 5mm doorsnede naar toe, deze komt overigens net boven de kachel door het schutbord heen..

dit is het makkelijkste te checken; andere mogelijkheid is dat het kabeltje aan de bedieningszijde losgeschoten is en dan moet je helaas wat meer demonteren om erbij te komen:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2009 08:10 #795351 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic geen warme lucht in het interieur van de 360 gle
Anjo, dank voor je snelle reactie. Echter deze 360 gle is van 1984 en dat ziet er vwb de kachel en toebehoren iets anders uit dan de jongere exemplaren.
De kachelschuif zit, niet zichtbaar, waarschijnlijk gemonteert bij de kachelradiator. De vraag is dus hoe de beste werkwijze is om bij de radiator te komen...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2009 08:21 #795353 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic geen warme lucht in het interieur van de 360 gle
Links en rechts de zelfklevende vloermat langs de tunnel weghalen. Dan gaat er een wereld voor je open. De kachelunit (luchtverwarming en verdeling) met radiator (ex kachelmotor en standenrelais) kun je dan zien. Meestal zit aan linkerzijde een kabeltje bevestigd voor de luchtregeling. Volg de kabeltjes maar. Technieck is ongeveer hetzelfde als op een oudere fiets met drie versnellingen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2009 18:56 #795410 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic geen warme lucht in het interieur van de 360 gle

tjitskea;118292 schreef : deze 360 gle is van 1984

dat stond niet omschreven in de openingspost:D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2009 22:16 #795431 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic geen warme lucht in het interieur van de 360 gle
...en ook reden genoeg om er een showroomtopic voor te maken!

Hij is toch niet toevallig blauw h??

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC