alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
ra ra 340 start niet na 2 jaar stalling..en remschijven..
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-08-2009 09:56 #629361
door V300 register
ra ra 340 start niet na 2 jaar stalling..en remschijven.. is gemaakt door V300 register
Vraag 1: Deze 340 heeft waarschijnlijk last van vocht. Er komt geen stroom naar de verdeelkap. Waar moet ik het euvel zoeken?
Vraag 2: de remschijven moeten door roestputjes worden geslepen. Ik heb nog een stel liggen van een 360. Zijn de remschijven misschien gelijk van deze 2 types? Alvast bedankt voor jullie reaktie. Siebe
Vraag 2: de remschijven moeten door roestputjes worden geslepen. Ik heb nog een stel liggen van een 360. Zijn de remschijven misschien gelijk van deze 2 types? Alvast bedankt voor jullie reaktie. Siebe
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-08-2009 10:17 #792940
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ra ra 340 start niet na 2 jaar stalling..en remschijven..
Heb je een multimeter? Zo ja --> even systematisch gaan doormeten.
Controleer om te beginnen eens of je accuklemmen goed vast zitten, hoeveel spanning er op staat, of de renix (dat is dat ding waar de kabel uit komt die naar de verdelerkap toe gaat) goed aangesloten is en of daar geen corrosie op de contacten zit. Koop een vraagbaak van olving of een haynes, bij mijn weten staat in beide een serie simpele tests die je op die renix kan loslaten.
Als je toch aan het meten bent: Als je start (of eigenlijk beter: als hij eindelijk loopt) even meten wat dan de spanning op je accu is. Geen verandering? Dynamo stuk/los oid. 14,4V ongeveer? Geen zorgen. Hoger dan dat? Spanningsregelaar stuk, snel vervangen want anders ook accu stuk.
Controleer om te beginnen eens of je accuklemmen goed vast zitten, hoeveel spanning er op staat, of de renix (dat is dat ding waar de kabel uit komt die naar de verdelerkap toe gaat) goed aangesloten is en of daar geen corrosie op de contacten zit. Koop een vraagbaak van olving of een haynes, bij mijn weten staat in beide een serie simpele tests die je op die renix kan loslaten.
Als je toch aan het meten bent: Als je start (of eigenlijk beter: als hij eindelijk loopt) even meten wat dan de spanning op je accu is. Geen verandering? Dynamo stuk/los oid. 14,4V ongeveer? Geen zorgen. Hoger dan dat? Spanningsregelaar stuk, snel vervangen want anders ook accu stuk.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-08-2009 10:46 #792944
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic ra ra 340 start niet na 2 jaar stalling..en remschijven..
Als de startmotor draait heeft de motor dus massa. Als er een oude bobine in zit moet je met name de kleine stekkertjes ff loshalen en opnieuw aansluiten. Check ook of de lipjes aan de bobine nog 1 geheel vormen en vast zitten. Neem voor de zekerheid ff een ander bobine kabeltje om te checken.
Bij een renix kun je ook beter ff de stekkertjes los en vast maken en checken op corrosie.
Bij een renix kun je ook beter ff de stekkertjes los en vast maken en checken op corrosie.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-08-2009 11:33 #792953
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic ra ra 340 start niet na 2 jaar stalling..en remschijven..
iets meer info over de auto mag ook wel aub!
meten of je spanning krijgt op de bobine of renix, meten of de bobine of renix massa heeft
en na 2 jaar stalling kan een klein beurtje misschien ook al wonderen doen!
remschijven zijn hetzelfde trouwens.
meten of je spanning krijgt op de bobine of renix, meten of de bobine of renix massa heeft
en na 2 jaar stalling kan een klein beurtje misschien ook al wonderen doen!
remschijven zijn hetzelfde trouwens.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-08-2009 14:39 #794079
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ra ra 340 start niet na 2 jaar stalling..en remschijven..
Na 2 jaar stalling zou ik sowieso:
1. Benzine vervangen
2. Olie vervangen
3. Heel goed kijken naar uitdroging van bekabeling etc.
1. Benzine vervangen
2. Olie vervangen
3. Heel goed kijken naar uitdroging van bekabeling etc.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-08-2009 17:37 #794214
door V300 register
Het ligt eraan wat voor 340 je hebt. De 340's 1.7 hebben namelijk dezelfde remschijven als de 360 meen ik.
De vroegere 340's met 1.4 hebben sowieso andere remschijven dan een 360. Hoe het met de latere types zit, weet ik niet
De vroegere 340's met 1.4 hebben sowieso andere remschijven dan een 360. Hoe het met de latere types zit, weet ik niet
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-08-2009 18:00 #794217
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic ra ra 340 start niet na 2 jaar stalling..en remschijven..
340 1.4,1.6,1.7 of 360 2.0 hebben dezelfde remschijven voor. Alleen de remtrommels achter zijn groter bij de 2.0
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-08-2009 18:02 #794218
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic ra ra 340 start niet na 2 jaar stalling..en remschijven..
juist.
vroegah in het 343-345 tijdperk:D, hadden ze tot een bepaald bouwjaar een andere remmerij aan de voorzijde; alle 340's en 360's hebben iig dezelfde remmerij aan de voorkant.
?nige verschil in remmerij voor de voorzijde tussen mk2 en mk3 is de 8inch rembekrachtiger voor de mk2 en de 9 inch rembekrachtiger voor de mk3
vroegah in het 343-345 tijdperk:D, hadden ze tot een bepaald bouwjaar een andere remmerij aan de voorzijde; alle 340's en 360's hebben iig dezelfde remmerij aan de voorkant.
?nige verschil in remmerij voor de voorzijde tussen mk2 en mk3 is de 8inch rembekrachtiger voor de mk2 en de 9 inch rembekrachtiger voor de mk3
Moderators: Mark Smeets