alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Nieuwe regels APK

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2009 18:02 #776374 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Nieuwe regels APK
Met de CO probeerde ik vandaag ook wijs uit te worden maar dat lukte nog niet. Vermoed haast dat die 3,5% wordt.
Daarnaast moet een auto van binnen en buiten op een fatsoenlijke manier te openen zijn. Dus niet meer doormiddel van afstandsbediening og kleine rotknopjes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2009 18:27 #776379 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe regels APK
dat laatste lees ik niet in de tekst er staat letterlijk:

5.2/3.41 lid 1 Deuren
De deuren moeten vanaf de binnenzijde en vanaf de buitenzijde kunnen worden geopend.

en of je de deuren nu vanaf de binnen of buitenzijde met een touwtje, knopje, afstandsbediening, handvat, hendel, of kurkentrekker open moet doen, dat staat er niet (gelukkig!)

ik ben n.l. een keer van plan om m'n deuren te shaven (byebye handvat, hallo solenoid + afstandsbediening!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2009 19:52 #776404 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe regels APK

AvdAkker;103438 schreef : er schijnt ook nogal wat veranderd te zijn op het gebied van xenon (hoezee!!!) zoals de verplichting van koplampsproeiers bij een xenon uitrusting??

om geen koplampsproeiers in te hoeven bouwen kwamen er helaas al direct simpele oplossingen: "voor de apk een setje hallogeentjes erin en hoppa keuren maar!"

Toch jammer dat APK eisen permanente eisen zijn. (met een veel te lage pakkans... behalve in Lelystad, daar is de pakkans +- 100% op dinsdag tussen 10:00 en 12:00)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2009 22:11 #776459 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Nieuwe regels APK

AvdAkker;103639 schreef : dat laatste lees ik niet in de tekst er staat letterlijk:

5.2/3.41 lid 1 Deuren
De deuren moeten vanaf de binnenzijde en vanaf de buitenzijde kunnen worden geopend.

en of je de deuren nu vanaf de binnen of buitenzijde met een touwtje, knopje, afstandsbediening, handvat, hendel, of kurkentrekker open moet doen, dat staat er niet (gelukkig!)

ik ben n.l. een keer van plan om m'n deuren te shaven (byebye handvat, hallo solenoid + afstandsbediening!)

Is bij ons op het werk een hele discussie geweest en we hebben de rdw keurmeester gevraagd, maar een touw, afstandsbediening, kurkentrekker zijn geen deugdelijke deuropeners en direct apk afkeur. op de achterklep mag je zulk soort dingen nog wel loslaten.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2009 22:16 #776460 door Anjo van den Akker
ben ik benieuwd naar de second opinion van een andere keurmeester, sorry maar ik vind het grote flauwekul.

betekend ook voor ca 5000 auto's in nl afkeur bij de a.s. apk, en dat zijn nu niet de autoeigenaren die even een setje handsvaten in hun deuren gaan zagen na alle moeite om ze weg te pleuren:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2009 22:31 #776461 door Anjo van den Akker
hahahaha wat zijn nederlanders toch creatief! van een ander forum geplukt: een autoeigenaar met sinds gisteren een verse apk; en uiteraard shaved doors!

Bij APK moet de deur ten alle tijde van buiten te openen zijn, daarom doe ik bij apk de ramen open, want dat mag ook in NL.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2009 22:37 #776465 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuwe regels APK
Jip zo kun je ook de buitenspiegels die van binnenuit niet verstelbaar zijn met raam dicht, verstellen. Door het raam open te draaien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2009 22:38 #776466 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe regels APK
Mensen zijn altijd creatiever dan de wet, daar moeten ze toch eens mee leren leven.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2009 23:01 #776473 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Nieuwe regels APK

AvdAkker;103722 schreef : hahahaha wat zijn nederlanders toch creatief! van een ander forum geplukt: een autoeigenaar met sinds gisteren een verse apk; en uiteraard shaved doors!

Bij APK moet de deur ten alle tijde van buiten te openen zijn, daarom doe ik bij apk de ramen open, want dat mag ook in NL.

Geweldig gevonden! :D Shaven maar!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC