alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
Differentieel uitwisselbaar 340/360?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-03-2009 20:55 #761244
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Differentieel uitwisselbaar 340/360?
Hoe lang ben je bezig geweest? Ik bedoel het diff van de versnellingsbak halen? Dus niet onder de auto vandaan, maar alleen van de versnellingsbak af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-03-2009 21:03 #761246
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Differentieel uitwisselbaar 340/360?
5 minuten.
Hij zit met 8 bouten vast geloof ik. Bij mij waren het 4 tapeinden en 4 bouten. Daarna schuif je hem zo van de versnellingsbak af.
Daarna heb ik de torque-tube en de versnellingsbak gescheiden. De 4 inbussen draaien vlug dol, maar met gepast geweld kwamen ze los. Dan kun je door de rubbers het koppelstuk lossen en met een paar klappen van de hamer tegen de versnellingsbak kwam ook dat los van elkaar.
Daarna heb ik het koppelstuk ge?nspecteerd, en daarvan was dus een las afgebroken.
Daarna heb ik de versnellingsbak helemaal open gemaakt om de werking te bekijken. Ik wil eigenlijk een kijkgat in de bak maken en dan een pook van de sloop er op plaatsen zodat je de werking van de bak goed kunt zien. Even de mogelijkheden bekijken
Hij zit met 8 bouten vast geloof ik. Bij mij waren het 4 tapeinden en 4 bouten. Daarna schuif je hem zo van de versnellingsbak af.
Daarna heb ik de torque-tube en de versnellingsbak gescheiden. De 4 inbussen draaien vlug dol, maar met gepast geweld kwamen ze los. Dan kun je door de rubbers het koppelstuk lossen en met een paar klappen van de hamer tegen de versnellingsbak kwam ook dat los van elkaar.
Daarna heb ik het koppelstuk ge?nspecteerd, en daarvan was dus een las afgebroken.
Daarna heb ik de versnellingsbak helemaal open gemaakt om de werking te bekijken. Ik wil eigenlijk een kijkgat in de bak maken en dan een pook van de sloop er op plaatsen zodat je de werking van de bak goed kunt zien. Even de mogelijkheden bekijken
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-03-2009 21:05 #761249
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Differentieel uitwisselbaar 340/360?
5 minuten? Mooi, dan kan ik straks mooi m'n GLS-diffje behouden voor lage toeren op de snelweg:)
Dank!
Dank!
Moderators: Mark Smeets