alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Veilig klussen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2007 15:41 #625858 door V300 register
Veilig klussen is gemaakt door V300 register
Ik heb een vraagje, ik wou de middendemper van mijn auto vervangen, omdat die rot was, maar dacht zal ik dat wel doen. Ik heb 2 assteuen en 1 krik. Als ik die 2 asteuen er onder gooi, staat die voor dus nog op 2 wielen, dan dacht ik dan kan die met een beetje pech zo door rijden?

Je gaat er ook flink aan trekken als je er onder licht voor die uiotlaat dus hij moet echt gewoon blijven staan...

Hoe krijg je dat voor elkaar?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2007 16:02 #668317 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Veilig klussen
Gewoon bakstenen of stoeptegels voor en achter de wielen leggen. Dan kan ie nergens heen.
Ik heb een poosje terug zo'n "Garage in a box" gekocht, daar zaten 2 assteuntjes, een 2 tons krik, een karretje om onder de auto op te liggen en 2 opklapbare wiggen die je voor de wielen kunt plaatsen.
Wigvormige stukjes hout zijn ook prima.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2007 16:27 #668321 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veilig klussen
Waar heb je die gekocht? Als ik ga zoeken op internet zie ik alleen van die tent garages! Das een andere uitleg van garage in a box haha!

Ja daar zat ik ook aan te denken om er iets voor te leggen! Anders heb je kans dat die er af rolt, en dan is de kans vrij klein dat je dat na kunt vertellen. Paar degelijke zware stenen, of zakken zand 25 kilo per stuk, voor en achter? Of is dat stom? (de voorwielen, natuurlijk)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2007 18:23 #668327 door V300 register
ik gebruik voor klussen anders dan wielophanging etc, zelf liefst van die 'oprij bruggen' van een paar tientjes. daar rij je gewoon met de banden op, en dan heb je ook zijdelings en voor/achterwaartse steun. de andere kant van de auto kun je dan met de krik en 2 steuntjes zetten.

hoewel, voor uitlatenwerk kun je beter gewoon naar de doe-het-zelf garage gaan en een brug huren. dat werkt zooooo veeeeeel fijner...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2007 19:19 #668330 door V300 register
Ja ik weet wat je bedoelt! Dat zijn die oprij bruggen, die zijn niet zo gek hoog dacht iets van 15cm wellicht 20. En dan zet je gewoon achter met twee as steuntjes op de assen en dan ben je klaar. Maar daar kan die dus niet van af rijden? Vanlijkt me sterk want die dingen zijn er voor gemaakt....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2007 22:30 #668337 door V300 register
achterwielen op die brugjes en goed de handrem erop; staat als een huis. (nou jah... 3e wereld huis dan)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2007 01:07 #668345 door Jeroen van Bodegom

josvandervelden;24018 schreef : Waar heb je die gekocht?

Praxis, maar ik heb ze ook gezien bij de Gamma en Karwei. Tijdelijke biedingen denk ik.

josvandervelden;24018 schreef : ...of zakken zand 25 kilo per stuk, voor en achter? Of is dat stom? (de voorwielen, natuurlijk)

Dat lijkt me wat overdreven. Een halve baksteen voor en achter elk wiel is groot genoeg.
Als je auto opgekrikt staat even een paar keer flink hard duwen en trekken in verschillende richtingen om te kijken of het allemaal stevig staat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2007 11:13 #668406 door V300 register
Ik raad het echt af om een uitlaat op bokjes te gaan doen... Ik vervang wekelijks uitlaten, maar ik denk niet dat je het gaat lukken op bokjes...

Indien je het toch wilt, regel een gasbrandertje en een grote ruberen hamer.. Zal je waarschijnlijk wel nodig hebben.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 14:25 #668417 door Jeroen van Bodegom
Ik heb 4 keer een uitlaat van een 360 vervangen op bokjes, geen enkel probleem.
Ook een stevig vastgeroeste uitlaat was geen probleem.
Eerst even goed inspuiten met kruipolie, bouten lossen en daarna lekker heetrijden.
De pijp Komt er dan zo van af.
Bij mijn 740 heb ik het ook al een keer gedaan, evenmin een probleem.
Een brug is natuurlijk altijd handiger.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2007 21:33 #668462 door V300 register
Zo stevig zijn die oprijbokjes ook weer niet hoor... Vorig jaar een setje gehaald bij de Automat, eerste keer dat ik de auto erop zette liet een van de lasnaden al los... Handrem goed aantrekken, assteunen eronder, stukje tapijt eronder (laatste keer niet gedaan, en t was mooi weer, dus zonder shirt onder de auto gaan liggen. Was nog flink boenen om die olie van mn rug te krijgen;))

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC