alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
Waar op letten bij de aanschaf van een 340
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-12-2005 10:04 #625248
door V300 register
Waar op letten bij de aanschaf van een 340 is gemaakt door V300 register
Hallo alle Volvo 340 liefhebbers!
Ik ben van plan een volvo 340 te gaan kopen. Ik heb echter een beperkt budget. Gister ben ik gaan kijken naar een blauwe 340 bij een dealer. De auto zag er goed uit en reed ook lekker. Er zat echter wel een overgeschilderde roestplek aan de rand van het bestuurdersraam. Ook hoorde ik een licht rammelend geluidje als de auto stationair draaide.
Mijn vraag nu (als totale autoleek, want dit zou mijn eerste auto worden): Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een 340? Wat zijn de welbekende problemen? En wat zijn normale prijzen? De dealer van gister wilde er overigens 500 euro voor hebben (met een APK tot januari 2007)...Doen?
Mvg,
Nicole
Ik ben van plan een volvo 340 te gaan kopen. Ik heb echter een beperkt budget. Gister ben ik gaan kijken naar een blauwe 340 bij een dealer. De auto zag er goed uit en reed ook lekker. Er zat echter wel een overgeschilderde roestplek aan de rand van het bestuurdersraam. Ook hoorde ik een licht rammelend geluidje als de auto stationair draaide.
Mijn vraag nu (als totale autoleek, want dit zou mijn eerste auto worden): Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een 340? Wat zijn de welbekende problemen? En wat zijn normale prijzen? De dealer van gister wilde er overigens 500 euro voor hebben (met een APK tot januari 2007)...Doen?
Mvg,
Nicole
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-12-2005 13:34 #654113
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Waar op letten bij de aanschaf van een 340
Dat licht rammelende geluidje is typisch 340, komt meen ik ergens van het druklager vandaan. Mijn vorige had het, mijn huidige heeft het. Bij getrapte koppeling is het geluid weg, nietwaar?! Uit mijn ervaring, na 5 jaar heeft die rammel geen problemen opgeleverd. Het klinkt alleen niet zo fijn, that?s all.
500 van een dealer lijkt me niet te duur, particulier krijg je ze ook wel goedkoper. APK tot 2007? Kun je toch even vooruit.
In eerste instantie moet je op alles letten waar je bij andere autos ook op let, rijd ie goed, trekt ie niet scheef bij het remmen (stuur "loslaten"), dat soort dingen. Rammel ook eens aan het luchtfilter, als de carburateur loszit is er niet echt veel naar gekeken, slecht teken dus.
3-serie typisch is de roest aan de voorbalk (onder de nummerplaat even achterlangs voelen), en de dwarsbalk bij de achterwielen (een beetje over de achterwielen heen naar de balken achter het wiel kijken). Verdere suggestis zullen hier spoedig volgen denk ik...
500 van een dealer lijkt me niet te duur, particulier krijg je ze ook wel goedkoper. APK tot 2007? Kun je toch even vooruit.
In eerste instantie moet je op alles letten waar je bij andere autos ook op let, rijd ie goed, trekt ie niet scheef bij het remmen (stuur "loslaten"), dat soort dingen. Rammel ook eens aan het luchtfilter, als de carburateur loszit is er niet echt veel naar gekeken, slecht teken dus.
3-serie typisch is de roest aan de voorbalk (onder de nummerplaat even achterlangs voelen), en de dwarsbalk bij de achterwielen (een beetje over de achterwielen heen naar de balken achter het wiel kijken). Verdere suggestis zullen hier spoedig volgen denk ik...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets