alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
Langdurige stalling 340 DL
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-06-2006 11:24 #624229
door V300 register
Langdurige stalling 340 DL is gemaakt door V300 register
De volvo 340 van mijn grootouders heeft zijn werk erop zitten, opa is zijn rijbewijs kwijt(door ogen) en hun kleindochter (mijn zus)is een volvo rijker. Nu is het zo dat de verzekering in belgie verschrikkelijk duur zijn en daarom staat hij voorlopig onder de Car-port te wachten tot hij opnieuw mag gaan rijden.
Nu is mijn vraag, zijn er procedures om het zo goed mogelijk op te slaan. Voornamelijk met betrekking tot de motor. Hebben hem deze week, na een half jaar nog is gestart (ging redelijk moeizaam!) De batterij is ontkoppeld, want deze was ook volledig leeg gelopen!
Dus moet er iets speciaal met de motor gebeuren, olie in cilinders of een spuit WD40...??? Kortom, hoe stal je een volvo 340 uit 1988 het beste!
Nu is mijn vraag, zijn er procedures om het zo goed mogelijk op te slaan. Voornamelijk met betrekking tot de motor. Hebben hem deze week, na een half jaar nog is gestart (ging redelijk moeizaam!) De batterij is ontkoppeld, want deze was ook volledig leeg gelopen!
Dus moet er iets speciaal met de motor gebeuren, olie in cilinders of een spuit WD40...??? Kortom, hoe stal je een volvo 340 uit 1988 het beste!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-06-2006 13:50 #640766
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Langdurige stalling 340 DL
Hmm..petroleum in de cilinders schijnt het beste tegen roest te beschermen, maar of dit later nog schoongemaakt dient te worden etc weet ik niet.
Gebruik in ieder geval liever geen dunne olie zoals WD40..dat blijft nooit lang zitten en is zelfs bijtend! Voor de accu volstaat het lostrekken van de minpool, of beide polen als je wilt. Ik zou persoonlijk ook de remvloeistof volledig verversen zodat je zeker weet dat er geen vocht in zit dat de remmen van binnenuit kan gaan aantasten.
Gebruik in ieder geval liever geen dunne olie zoals WD40..dat blijft nooit lang zitten en is zelfs bijtend! Voor de accu volstaat het lostrekken van de minpool, of beide polen als je wilt. Ik zou persoonlijk ook de remvloeistof volledig verversen zodat je zeker weet dat er geen vocht in zit dat de remmen van binnenuit kan gaan aantasten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-06-2006 21:37 #640767
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Langdurige stalling 340 DL
als je hem echt meer dan een paar maanden wilt wegzetten moet je de accu er gewoon uit halen en in de gang onder de kapstok zetten. liefst eens in de 3 maanden opladen, geheel ontladen staan, daar gaan ze stuk van.
je kunt hem het beste binnen halen omdat ze dan een veel minder wisselende temperatuur ervaren. dat is ook gunstiger dan buiten.
je kunt hem het beste binnen halen omdat ze dan een veel minder wisselende temperatuur ervaren. dat is ook gunstiger dan buiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-06-2006 20:27 #640768
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Langdurige stalling 340 DL
bougies eruit halen en beetje olie (10w40) erin gieten, daarna bougies weer terug. Tank tot de nok afvullen. banden van de grond halen, op bokken zetten dus...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-03-2007 21:33 #660753
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Langdurige stalling 340 DL
Dat roesten schijnt best vlot te gaan. Ik heb een keer een brommer gehad, die een jaar stil stond, de rest laat zich raden. had ik dat ook moeten doen zeiden ze
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets