Schijvenspreider nodig, iemand eentje te leen?
- V300 register
- Verbannen
Ik sta op het punt eerdaags de aandrijfriemen van mijn 340 te vervangen. Alle onderdelen liggen al klaar, alleen mis ik nog één specifiek gereedschap... namelijk de schijvenspreider.
Nu is mijn vraag, is er iemand die er één heeft en bereid is te willen uitlenen voor een paar dagen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Het is mij 5-6 jaar geleden zo gelukt, how to ergens hier op forum (of site).
Met juiste is wrs wel stukje eleganter...
EDIT: Gevonden!
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
hengel;256994 schreef : Heb je een brug en 2 handen extra? Dan kun je het nl ook zonder doen.
Klopt. In principe kan ik een collega vragen, maar die is niet elk moment aanwezig, en wil 't dus ook graag in m'n eentje kunnen.
BartJu;257004 schreef : Er is ook een manier om de EMVK even andersom aante sluiten, auto met achterwielen los en zo geforceerd opschakelen. Dan stoppen met handrem. Een grote dop van je ratelset ertussen, dan kan het ook zonder dat gereedschap.
Het is mij 5-6 jaar geleden zo gelukt, how to ergens hier op forum (of site).
Met juiste is wrs wel stukje eleganter...
EDIT: Gevonden!
Deze methode had ik inderdaad eens gelezen. Ik zou het zo kunnen doen natuurlijk, al lijkt het mij toch net iets prettiger met een schijvenspreider.
General Custom;257009 schreef : Of een keer op een sleuteldag doen. Als de TC zelf geen schijvensprijder heeft is die sowieso wel aanwezig op de populaire sleuteldaglocaties.
Zou ook kunnen. Alleen heb ik geen zin om te wachten, en zie het ook niet zitten om met versleten snaren over de snelweg naar een sleuteldag toe te rijden.
Ik heb overigens de garage hier in de buurt gevraagd en daar mag ik er één van lenen tegen een kleine vergoeding. Nu nog een moment plannen.
- V300 register
- Verbannen
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Daarna riemen er voor om leggen, die ook zover mogelijk opentrekken en dan achteren er om leggen. Als je met 2 bent dan lukt het zeker door de auto een stukje te verrijden zodat je het rollende effect van de auto benut.
- V300 register
- Verbannen
Mijn advies is wel, dit kun je beter zelf doen dat de garage. Als je naar de garage gaat, vraag of hij kan laten zien dat de riemen er op zitten en of ze nog heel zijn. Grote kans dat ze de riemen er met geweld op hebben gelegd, ze gevouwen en gescheurd zijn en dan kun je na 5000 km weer nieuwe riemen er op leggen. Kan me voorstellen dat dit bij een volvo dealer anders is, mits deze nog het gereedschap heeft en dat is maar zeer, zeer zeer de vraag.
- Steven340
- Nieuw lid
Auto op bokken, slangen omwisselen emvk.
bergrem aan > gasgeven > rem intrappen.
Moer tussen de schijven, of rateldop (zelf mooie halve schijfjes voor gemaakt, is wel iets veiliger)
Riemen beetje heen en weer halen tot de dop vast zit.
Heb je hetzelfde effect