- Berichten: 18
CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
19-12-2018 20:55 #980213
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Je kunt hem ook los laten, voor dat beetje lucht wat hij naar binnen zuigt....
Of een brandstoffiltertje erop
Of een aansluiting maken.
Of een brandstoffiltertje erop
Of een aansluiting maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-12-2018 21:31 #980214
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Ok maar kan geen kwaad dus om hem open te laten? Ivm vacuüm ofzo. Niet dat-ie straks weer slecht loopt ofzo op valse lucht
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
20-12-2018 18:43 #980223
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Nee dat heeft hiermee niets te maken, deze zuigt alleen aan als je even remt om het vacuum dat zich aan de ene kant van het membraam in de CVT bevind kwijt te raken, om zich te verplaatsten naar de andere kant.
Als je onder het rijden de bergrem inschakeld bijvoorbeeld, of hard remt dan gaat de andere kant / slang zuigen, het vacuum dat zich dan nog bevind aan de opschakelkant moet hij kwijt, en zuigt dan heel even kort aan deze slang, meer ook niet.
Als je onder het rijden de bergrem inschakeld bijvoorbeeld, of hard remt dan gaat de andere kant / slang zuigen, het vacuum dat zich dan nog bevind aan de opschakelkant moet hij kwijt, en zuigt dan heel even kort aan deze slang, meer ook niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-12-2018 19:19 #980224
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
OK bedankt voor de info!
Heb de auto nu 10 jaar en al heel wat mee meegemaakt. Auto is legendarisch in mijn kringen.
Maar dat vacuum-CVT nooit helemaal gesnapt. Loopt ook 99% gewoon altijd goed. Maar als er wat mee is is het ook lang mis. Terwijl ik elk boutje en moertje ken.
Nu stad en continent afzoeken naar die RC-9000. Blijkt dat nu al 5 leveranciers hem helemaal niet meer kunnen krijgen...
Heb de auto nu 10 jaar en al heel wat mee meegemaakt. Auto is legendarisch in mijn kringen.
Maar dat vacuum-CVT nooit helemaal gesnapt. Loopt ook 99% gewoon altijd goed. Maar als er wat mee is is het ook lang mis. Terwijl ik elk boutje en moertje ken.
Nu stad en continent afzoeken naar die RC-9000. Blijkt dat nu al 5 leveranciers hem helemaal niet meer kunnen krijgen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-12-2018 00:33 #980293
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Als ik flink rem blijft het 'gas' ook 'hangen'.
Is dat nog een symptoom van iets?
Is dat nog een symptoom van iets?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-12-2018 18:27 #980295
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
bij de S motor blijft het deceleratie systeem wel es hangen, slang verstopt of mechanisme heeft drupje olie nodig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
28-12-2018 23:41 #980298
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
heb alleen de laatste 5/6 berichten gelezen, mijn inziens is dit typisch een geval van een elektrische storing waarbij de bergrem continue bediend wordt.
heb je de CVT storingspagina al gevonden?
www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...agnose&menu=techniek
zo ja, controleer dan nog eens het stukje "Control elektrische schakeling" en in het bijzonder de 8-pins connector van het tachorelais; de meting op punt 6.
heb je de CVT storingspagina al gevonden?
www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...agnose&menu=techniek
zo ja, controleer dan nog eens het stukje "Control elektrische schakeling" en in het bijzonder de 8-pins connector van het tachorelais; de meting op punt 6.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-03-2019 11:46 #981299
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Heb inmiddels de carburateur, EMVK en tachorelais vervangen.
Loop nog tegen paar dingetjes aan die ik niet terug kan vinden.
Op de donor zat op deze aansluiting boven de stationairschroef een draad. Deze heb ik niet in mijn kabelboom. Waar is deze voor, en kan het kwaad als die er niet op zit?
Deze twee stekkers kunnen ook andersom. Ten opzichte van de beide schroefjes, zitten deze dan goed qua kleur? Of maakt dit niks uit? Is het te meten op welke van de twee wanneer stroom moet komen te staan?
Is het zo te zien welke van de twee opschakel- en terugschakelvacuum is? De opschakel is iets dikker geloof ik?
Ik ben vrij zorgvuldig geweest met loshalen, maar heb het nu zo vaak los gehad dat ik alles uit wil sluiten.
De auto maakt naar mijn idee nog steeds te veel toeren. Het is zeker niet zo erg als wanneer de bergrem er op staat. Maar kijkt me matig aan de hoge kant. Kickdownschakelaar en hogedrukremschakelaar al gechecked, maar met die doorverbonden maakt hij echt bizar veel toeren.
Loop nog tegen paar dingetjes aan die ik niet terug kan vinden.
Op de donor zat op deze aansluiting boven de stationairschroef een draad. Deze heb ik niet in mijn kabelboom. Waar is deze voor, en kan het kwaad als die er niet op zit?
Deze twee stekkers kunnen ook andersom. Ten opzichte van de beide schroefjes, zitten deze dan goed qua kleur? Of maakt dit niks uit? Is het te meten op welke van de twee wanneer stroom moet komen te staan?
Is het zo te zien welke van de twee opschakel- en terugschakelvacuum is? De opschakel is iets dikker geloof ik?
Ik ben vrij zorgvuldig geweest met loshalen, maar heb het nu zo vaak los gehad dat ik alles uit wil sluiten.
De auto maakt naar mijn idee nog steeds te veel toeren. Het is zeker niet zo erg als wanneer de bergrem er op staat. Maar kijkt me matig aan de hoge kant. Kickdownschakelaar en hogedrukremschakelaar al gechecked, maar met die doorverbonden maakt hij echt bizar veel toeren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
21-03-2019 17:45 #981305
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Foto 1 is een aansluiting voor als je "Fuel cut off" erop hebt zitten.
Anders is deze inderdaad niet in gebruik.
Foto 2 bevind zich een spoel, achter voor een magnetisch veld, het maakt niet uit hoe deze zitten.
De andere kant daar in tegen kan als het goed is maar op één manier.
Dat heeft met de diode te maken die erin zit. Één connector is ook smaller dan de andere.
Foto 3 De dunnere slang is bedoeld voor op de "opschakel" kant.
En aan je foto te zien zit dat dus goed.
De terugschakelkant hebben ze juist express dikker gehouden, voor het geval je een noodstop moet maken het vacüum optijd weg kant zodat de CVT weer zo gauw mogelijk in het hoogste verzet komt.
Anders is deze inderdaad niet in gebruik.
Foto 2 bevind zich een spoel, achter voor een magnetisch veld, het maakt niet uit hoe deze zitten.
De andere kant daar in tegen kan als het goed is maar op één manier.
Dat heeft met de diode te maken die erin zit. Één connector is ook smaller dan de andere.
Foto 3 De dunnere slang is bedoeld voor op de "opschakel" kant.
En aan je foto te zien zit dat dus goed.
De terugschakelkant hebben ze juist express dikker gehouden, voor het geval je een noodstop moet maken het vacüum optijd weg kant zodat de CVT weer zo gauw mogelijk in het hoogste verzet komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-03-2019 17:56 #981306
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT teveel toeren, inhouden en zuipen
Bedankt! Fuel cut off was misschien omdat hij uit een lpg-er komt.
Hij lijkt het nu weer goed te doen. Vanmiddag maakte hij nog veel toeren maar zag net dat de stekker van het gister vervangen tachorelais op wonderbaarlijke wijze los geraakt was.
Hij lijkt het nu weer goed te doen. Vanmiddag maakte hij nog veel toeren maar zag net dat de stekker van het gister vervangen tachorelais op wonderbaarlijke wijze los geraakt was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets