Volvo 340 trekt zeer traag op met hoge toeren (omg. Utrecht)
- V300 register
- Verbannen
Zeker in een versleten koppeling zit echt geen gevaar, hoogstens dat hij op een gegeven moment helemaal niet meer vooruit komt.
De realiteit is helaas vaak dat men geen zin heeft om met zo'n oude auto aan de gang te gaan, maar dat vertelt niet zo leuk naar de klant toe natuurlijk.
Mijn advies, neem eens contact op met Erik. Doorgaans verricht hij wonderen voor autootjes die door een normale garage al zijn opgegeven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Als alles goed is aan zo'n 340 is het echt een hele fijne auto.
Ik zie het ook aan m'n eigen 340, gewoon één keer investeren tot alles goed is en dan je leven lang plezier hebben van zo'n auto. Een nieuwe koppelingsplaat gaat zo weer 150.000km mee, mits je deze bij een onderhouds beurt blijft controleren en afstellen, is er niets aan de hand. Dit is tevens zeer goed te doen op een sleuteldag. Altijd erg gezellig en je leert er bovendien ook veel van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zoals Erik al zei, die afstelling moet je bij iedere grote beurt minstens even controleren. Een ervaren sleutelaar is daar 10 seconden mee bezig als de auto al op de brug staat en niemand toevallig even de voelermaten gejat heeft.
Als hij een klein beetje te grote speling heeft, gaat de slijtage van de plaat ineens veel sneller. De speling wordt dan nog groter, plaat slijt nog harder, etc etc.
Als je weet hoe de auto hoort te rijden merk je zo'n foute afstelling trouwens gelijk op bij het rijden. De koppeling hoort direct soepeltjes aan te grijpen zodra je ook maar iets gas geeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
MartijnT;243648 schreef : Wauw, dank voor de reacties. In deze dagen van rust en kalkoen ga ik eens rustig door genoemd koppelingtopic struinen... Ik houd u op de hoogte!!
Wouter;243743 schreef : Goed advies van General Custom. De koppeling kapot is een standaard kwaaltje bij de CVT uitvoeringen en eigenlijk altijd het gevolg van achterstallig onderhoud.
Zoals Erik al zei, die afstelling moet je bij iedere grote beurt minstens even controleren. Een ervaren sleutelaar is daar 10 seconden mee bezig als de auto al op de brug staat en niemand toevallig even de voelermaten gejat heeft.
Als hij een klein beetje te grote speling heeft, gaat de slijtage van de plaat ineens veel sneller. De speling wordt dan nog groter, plaat slijt nog harder, etc etc.
Als je weet hoe de auto hoort te rijden merk je zo'n foute afstelling trouwens gelijk op bij het rijden. De koppeling hoort direct soepeltjes aan te grijpen zodra je ook maar iets gas geeft.
Wat is het bedrag waarvoor de garage kan repareren? En breng deze auto nooit naar een sloop, maar naar mensen van de club die daar het beste mee kunnen doen. Ik breng je gratis terug als je auto bij mij achter laat. Ik kan hem ook voor je repareren. Rest via Pb graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.