Tips uitbouwen CVT/variomatic
- V300 register
- Verbannen
Eerdaags ben ik van plan om de complete CVT/variomatic + B14.4 motor uit de auto te bouwen.
Daar komt een 5-bak met een betere B14.4 motor voor in de plaats)
Hoe ik een motorblok en een 5-bak moet uitbouwen weet ik inmiddels, maar is er verder nog een verstandige uitbouw-volgorde te hanteren betreft de CVT/variomatic? (CVT of Variomatic, is er verschil?)
Is demontage van de variomatic net zo eenvoudig als het demonteren van de 5-bak, of moet ik nog ergens specifiek opletten?
Moeten er nog dingen gemarkeerd worden (daar staat mij zoiets van bij) voor mocht ik de variomatic ooit weer willen gebruiken?
Dit lijkt mij de goede uitbouwvolgorde:
-Onder de motorkap slangen los van de EMVK en EMVK uitbouwen,
-Interieur rond automaatpook demonteren,
-Aandrijfas los halen (er af schuiven?)
-Homokineten los,
-Subframe waar de CVT in hangt los halen, en in zijn geheel onder de auto vandaan halen,
- en..??
Iemand nog aanvullingen of zaken waar ik op moet letten? Alle tips zijn welkom!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Vacu?m leidingen loskoppelen is het enige extra werk, het complete subframe zit met 4 bouten vast aan de carrosserie, dan haal je de cvt er in zijn geheel uit.
Ow ja, de handremkabels vinden ook hun steun aan de secundaire dwarsbalk.
Let wel goed op het gewicht, een complete cvt weegt ca 75 kg, net even anders dan een gemiddelde handbak in een V300.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
volvobot;229869 schreef : Bedankt Wouter voor het antwoord en de goede tip! Dat zijn dus zware jongens die automaten. Weet jij het verschil in gewicht tussen een 5-bak en de CVT?
Graag gedaan en om heel kort te gaan, nee dat weet ik niet, ik weet alleen dat een handbak een behoorlijke tik lichter zal zijn dan een complete cvt, het verschil doet er denk ik niet zoveel toe.
Het is meer een waarschuwing, dat je er goed op let dat je de cvt niet in je nek krijgt, of op de grond donderd vanaf een brug die op hoogte staat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
DanteG;229874 schreef : Of juist niet i.v.m. de gewichtsverdeling
Daar heb je een punt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.