Riem gebroken (op film)
- V300 register
- Verbannen
Vandaag dacht ik dat de vario dus in orde was en dat het misschien mijn hoedenplank/achterklep was. Voor de zekerheid heb ik een camera laten meelopen en enigzins tot mijn verbazing is er een riem geknapt, zonder het luik te beschadigen. Ik hoorde geluiden toen ik op de autoweg versnelde, dus ben ik ipv naar de snelweg naar de ventweg voor de Grolsch Brouwerij gegaan en heb daar vol gas gegeven:
[youtube]tUKm3rgG8AU[/youtube]
Nu dus bedenken of ik tot de sleuteldag in Enschede wacht of hem eerder ga/laat repareren. Ik moet in ieder geval een nieuwe set riemen op de kop tikken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Gr. Alex.
- V300 register
- Verbannen
Alexdepalex;203872 schreef : Ik heb een schijven spreiden, ik kan je wel helpen.
Gr. Alex.
Als dat zou kunnen graag!
Is het met zo'n spreider makkelijk te doen op assteunen?
- V300 register
- Verbannen
maaruh... je gaat onder de auto kijken... je voelt dat 1 riem op half elf eronder hangt... en de conclusie is dat alles OK is? -> daar mis ik toch iets! :+
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Wouter;203882 schreef : *pof* mooi filmpje, vooral je 'oh shit' reactie meteen erna.
maaruh... je gaat onder de auto kijken... je voelt dat 1 riem op half elf eronder hangt... en de conclusie is dat alles OK is? -> daar mis ik toch iets! :+
Altijd bij het afstellen en zoals jij bij de sleuteldag ook al opmerkte is er een verschil tussen de riemen en kon ik geen gelijke schijfafstand krijgen.
Toen ik woensdag de vario checkte leek het erop alsof beide riemen wel onder spanning stonden. De gebroken riem heeft ook een in de lengte los gescheurd aanhangsel wat denk ik klapperde bij een hoog genoeg toerental en een stukje verder is hij gebroken.
Aangezien ik niet kon ontdekken wat er los zat en ik geen zin heb om in de problemen te komen op de snelweg heb ik hem op de lege ventweg idd op z'n staart getrapt om vast te stellen of hij het weer deed en waar het precies vandaan kwam. Achteraf had ik het misschien ontdekt als ik de vario op assteunen gecontroleerd had. Maar op deze manier heb ik mezelf in ieder geval paniek op de snelweg bespaard.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
evdvliet;203873 schreef : Als dat zou kunnen graag!
Is het met zo'n spreider makkelijk te doen op assteunen?
Op een brug gaat het makkelijker. :f
Maar een sleuteldag kun je nog wel ff afwachten, toch?
Daar heb je dan gelijk de nieuwe riemen.
Of heb je de wagen als dagelijks vervoer?
Mocht het niet wat worden dan pb maar ff.