340GL gaat moeilijk in zijn D
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-07-2012 13:36 #632106
door V300 register
340GL gaat moeilijk in zijn D is gemaakt door V300 register
Ik heb sinds een week een volvo 340 GL uit 1990
Soms lukt het me niet om hem goed in z'n D te krijgen. Als ik de pook naar achterin heb gehaald en daarna gas geef,
hoor ik een hard schrapend geluid en de pook trilt dan erg. de banden van de vario draaien niet als dat gebeurt.
Kent iemand dit probleem? En hoe los ik het op?
Ik ben geen techneut en heb er verder erg weinig verstand van, dus wat auto's betreft begrijp ik alleen jip-en-janneke-taal :+
Soms lukt het me niet om hem goed in z'n D te krijgen. Als ik de pook naar achterin heb gehaald en daarna gas geef,
hoor ik een hard schrapend geluid en de pook trilt dan erg. de banden van de vario draaien niet als dat gebeurt.
Kent iemand dit probleem? En hoe los ik het op?
Ik ben geen techneut en heb er verder erg weinig verstand van, dus wat auto's betreft begrijp ik alleen jip-en-janneke-taal :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-07-2012 13:41 #910233
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340GL gaat moeilijk in zijn D
dan is het busje van de schakelpook uitgesleten, die bevind zich aan de schakelstang bovenop de primaire versnellingsbak.
tijdelijke oplossing is om eerst naar P te gaan en hem van daaruit in D te zetten, de permanente oplossing is uiteraard dat busje vervangen; geen moeilijke klus alleen de stang verwijderen/monteren is even pielen. niet te vaak laten tanden poetsen, dan mag er ook een nieuwe bak onder.
tijdelijke oplossing is om eerst naar P te gaan en hem van daaruit in D te zetten, de permanente oplossing is uiteraard dat busje vervangen; geen moeilijke klus alleen de stang verwijderen/monteren is even pielen. niet te vaak laten tanden poetsen, dan mag er ook een nieuwe bak onder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets