inhouden/smooren
- V300 register
- Verbannen
-
Nu het probleem dat ik sinds enkele dagen ervaar
als ik hem start met shoke dan loopt en rijd hij prima
echter als ik dan moet stopen voor het stoplicht en daarna wil weg rijden smoort de moter en is het net als of hij op de handrem staat en daar na valt hij uit
Zet ik hem daarna in de P om opnieuw te starten dan start hij heel moeilijk maar als hij dan aanslaat is het net of de motor mechanisch geremd word er kwam ook zwarte rook onder de kap vandaan als of de koppeling aan het verbranden was
Als ik hem start in zijn N dan is er niets aan de hand maar als hij dan statiomair draaid en ik wil hem in zijn D zetten dan staat hij weer af al reutelend
is er iemand op het forum die mij kan vertellen waar dit de oorzaak van is
de volvo heeft nu 86440 km op de klok staan is altijd volvo onderhouden ben de 2de eigenaar en kan redelijk goed met techniek overweg maar dit is mij even een raadsel
Met Vriendelijke groeten Ramon Swart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
RamonSter72;199638 schreef : Zet ik hem daarna in de P om opnieuw te starten dan start hij heel moeilijk maar als hij dan aanslaat is het net of de motor mechanisch geremd word er kwam ook zwarte rook onder de kap vandaan als of de koppeling aan het verbranden was
Ja, dat kan wel kloppen. De P-stand is de achteruitversnelling die met een pal vergrendeld wordt. De koppeling grijpt in deze stand bij ongeveer 2.000 toeren aan, dus wat je doet op zo'n moment is professioneel de plaat opstoken.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar, als ik dit lees met mijn ervaring denk ik aan het volgende. Een vacuumlek. Dat er dus ergens lucht weg lekt, uit een van de slangen van je, of dat het spruitstuk niet goed is vast gedraaid.
Is het theestukje op het kleppendeksel nog heel? Lekt hij nergens lucht bij de vacuumslangen? DIe slangen die bij de EMVK (dat gekke witte kastje met allerlei slangen erin tegen het schutbord) overal na toe lopen?
Daardoor, moet je namelijk veel choke, hoge toerendraaien om hem te starten, veel te hoge toerenzelfs. Wellicht is die ook zo wel afgesteld. Als je hem dan in zijn p start staat de aandrijfas stil. Maakt dan echter veel te veel toeren en verbrand de koppelingsplaat. Dus nooit meer in de p starten!
Maar wellicht denken de echte expres hier wel aan iets anders. DIt is wat ik zou denken!
- V300 register
- Verbannen
-
En bij het starten komt hij echt niet boven de 2000 RPM lijkt mij
Of heb ik het mis?
- V300 register
- Verbannen
-
elke vario hoor je probleemloos te kunnen starten in zowel P als N, zolang je ook met choke je toerental maar niet boven 2000rpm uit laat komen, anders sta je de koppeling op te roken. beter is uiteraard om alleen in N te starten, dan is de versnellingsbak niet vergrendeld.
Heb je dan nog steeds de choke erop, zo ja, hoeveel? Als je 'm helemaal uittrekt en de motor is al een beetje op temperatuur gekomen, dan is het niet meer dan logisch dat de motor smoort.RamonSter72;199638 schreef : als ik hem start met shoke dan loopt en rijd hij prima
echter als ik dan moet stopen voor het stoplicht en daarna wil weg rijden smoort de moter en is het net als of hij op de handrem staat en daar na valt hij uit
Als de motor uitvalt zodra je 'm in D zet wil hij meteen aangrijpen en wegrijden?
- V300 register
- Verbannen
-
Meestal heb ik de shoke alleen nodig met koude start daarna niet
Het is ook zo maar begonnen nadat ik een rid van 70 km had gereden was gelukkig bijna thuis maar maar nu doet het zich vaker voor denk zelf ook dat het iets met vacuum moet zijn heb onlangs wel een cruisecontrole in gebouwd die overgens prima werkte ook al de slangen na gekeken maar kan nu niet zo 1.2.3. een lek ondekken
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
edit: met een vacu?mlek heb je vaker problemen met stationair lopen, dan met optrekken/vollast. Als je eenmaal rijdt is er zoals ik begrijp weinig aan de hand?
- V300 register
- Verbannen
-
Maar als ik dan in um dan in zijn D wil zetten dan smoort hij en valt stil
wacht ik even en start hem daarna (10 min) werkt alles weer na behorens
Zou het met de EMVK te maken kunnen hebben ?
- V300 register
- Verbannen
-
[mod]topic verplaatst naar CVT-deelforum[/mod]