Techniekpagina.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2011 17:41 #631656 door Anjo van den Akker
Techniekpagina. is gemaakt door Anjo van den Akker
Het stond al heeeeeeeel lang op het verlanglijstje van de TC; de Techniek pagina moest geupdate worden. Vanmiddag heb ik hier een start mee gemaakt door de diagnose pagina te vernieuwen

Het is een mixje van Anjo en Wouter taal, het kan zijn dat ik over wat spelvauten heen gekeken heb (Nederlands is nu eenmaal nie mijn goeiste vak), als iemand iets ziet geef het even aan dan wijzig ik dat.

Terug op de inhoud; wat is er veranderd:
- Kleine uitbreiding aan uitleg
- Enkel nog maar V300 foto's:D
- Uitbreiding van de diagnose (voorheen enkel EMVK, Membranen en elektrisch over de terugschakelzijde)

Feitelijk is nu via die pagina echt alles wat bij een V300 met de sturing van de Variomatic te maken heeft te diagnoseren.

Dit is nog niet het laatste, er komt o.a. nog een stukje over de Fuel-cutoff, werking van de CVT-centrifugaal koppeling, alle reeds bestaande pagina's worden nagezien op nog bij te voegen foto's en schema's enzovoorts, het meeste zal dit weekend al geregeld zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2011 18:49 #894158 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Techniekpagina.
Goed werk!

over de kickdownschakelaar heb ik nog een vraag: waar is de foto nou precies van gemaakt? toen ik met taco aan zijn vario bezig was, bleek zijn kickdown binnen in de cabine, bij het gaspedaal te zitten. (overigens wel een van de redenen dat het tachorelais niet reageerde, na overbruggen deed hij het wel dus ik had echt de goede ;) )

op de foto lijkt het in de buurt van de rembekrachtiger te zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2011 19:03 #894159 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Techniekpagina.
de foto is gemaakt vanuit de motorruimte, naast de rembekrachtiger. maar inderdaad; de voeding (en dus bediening) voor de kickdownschakelaar zit binnen bovenaan het gaspedaal (geel/groene draad)

als de gaskabel nog heel is maar de kickdownschakelaar niet dan moet je dus binnen die geel/groene draad aan massa leggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2011 03:15 #894171 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Techniekpagina.
Aah dat is een zeer mooie uitbreiding! ik heb ook een vraagje.

is de diode die in het tachorelais wordt geplaatst ter vervanging van de diode in de emvk? of additioneel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2011 11:33 #894180 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Techniekpagina.
elektrisch zitten ze parralel op dezelfde aansluitingen, de EMVK's werden eigenlijk in de fabriek in elkaar gezet en de Tachorelais werden ingekocht bij Bosch; om die weer open te slopen en een diode erbij te solderen kost je je garantie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD