vario bak schakeld niet naar overdrive
- V300 register
- Verbannen
maw, hij blijft brullen !!!!!!!!!!
wat is de oorzaak van dit probleem en hoe is het te verhelpen ?
ik ben geen techneut , laat de reparaties doen door mijn garage..
grtn ,
jouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
www.volvo300club.nl/berichten.php?conten...agnose&menu=techniek
Meestal is dit euvel eenvoudig te repareren. Maar een garage heeft veelal geen verstand van vario's, zoeken verkeerd of maken het te moeilijk/duur/etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
bedankt voor je reactie .........
maar ik snap niet wat dit ermee temaken heeft .
______>>>>> nogmaals ik ben geen techneut op auto gebied <<<<______
en dan de volgende vraag , waar staat deze afkorting voor : EMVK ?
grtn ,
jouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mijn advies is om eerst eens te vragen aan je garage of ze ervaring hebben met vario's. Zo niet, laat je dan niet teveel 'doemgedachtes' aanpraten en ga op zoek naar een andere oplossing (bijv: zoek contact met een expert via een advertentie op de site, dus niet forum)
Je zegt 'overdrive', dat is bij auto's waar dat echt op zit (dus niet op een variomatic) een knopje op de schakelpook wat een soort vijfde versnelling biedt (bij een vierbak) voor als je op de snelweg zit.
Dus: ik begrijp dat bij jou de toeren opeens hoger zijn dan normaal bij hogere snelheden?! Of heb je moeite om van de plek te komen?
edit: of bedoel je de kickdown, dus als je het pedaal helemaal intrapt? Of de bergrem/versnelling? Indien het laatste het geval is: gebruik je die in NL?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
majomiri;189175 schreef : onze cvt bak schakels soms niet door naar zijn overdrive ............
Soms niet, of helemaal niet meer?
Maakt het verschil of je de bergrem aan- of uitzet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
mijn probleem : als de bergrem niet aanstaat ( normale " D '' positie), en je remt af voor een stoplicht of minirotonde en je geeft weer gas , dan schakeld de bak niet terug naar een lager toerental bij constante snelheid.
maw , de motor blijft op hoge toerental ( brullen )
soms doet hij het niet , soms wel .............
dus nou wil ik graag weten : is dit een technisch mankement , of gewoon een misschakeling oid ?
jouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7383AvdAkker;188250 schreef : het is iig elektrisch, zou kunnen dat in het tachorelais een soldeereilandje gescheurd is en af en toe het contact verbreekt. mocht dat niet zo zijn dan de remdrukschakelaar/kickdownschakelaar controleren of ze na het bedienen weer direct inschakelen en niet onderbroken blijven
edit: woonplaats is Ouwe Syl, Friesland. Ik ken daar geen garages, of clubleden die in de buurt wonen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het relais bevindt zich in een zwart doosje onder de EMVK (dat witte apparaat met al die slangen):
Mocht je echt even helemaal klaar zijn met dat onvoorspelbaar inschakelend geloei kun je een van de draadjes aan kant B even lostrekken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
Peter ter Velde
Zadelmakerstraat 10
9403 VE Assen
0592372600
Dit bedrijf is o.a. sleutel adres van de Daf Club, dus kennis over cvt's meot er in ruime mate aanwezig zijn , hoop allen dat het niet net te ver weg voor je is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.