Vario blijft hangen bij vochtig/vries weer
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-11-2011 12:49 #631584
door V300 register
Vario blijft hangen bij vochtig/vries weer is gemaakt door V300 register
Van de week heb ik 2 keer gehad dat de vario bleef hangen waardoor ik met mega veel motortoeren naar het werk gereden ben. De ene morgen had het behoorlijk gevroren en de andere morgen was het heel erg vochtig (veel mist). Vanaf de eerste meters bleef hij al hangen.
Op mijn werk heb ik de auto in een verwarmde ruimte gezet en toen ik 's avonds weer naar huis reed was het probleem verdwenen en reed hij weer als vanouds.
Waar zou ik moeten beginnen met zoeken?
Op mijn werk heb ik de auto in een verwarmde ruimte gezet en toen ik 's avonds weer naar huis reed was het probleem verdwenen en reed hij weer als vanouds.
Waar zou ik moeten beginnen met zoeken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-11-2011 13:39 #892090
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario blijft hangen bij vochtig/vries weer
soldeereilandjes van je tachorelais
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-11-2011 01:42 #892135
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vario blijft hangen bij vochtig/vries weer
kan ook de massaschakelaar van de gaskabel zijn; dat is een van de weinige onderdelen die ook echt nat worden als het mistig/vochtig is.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-11-2011 15:47 #892149
door V300 register
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er zsm mee aan de gang.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
21-11-2011 14:54 #892190
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Vario blijft hangen bij vochtig/vries weer
Wat jij nu omschrijft heb ik ook al eens meegemaakt in winterse omstandigheden, dat was het begin van het einde voor wat betreft de kick-down schakelaar.
In 'mijn' topic heb ik omschreven hoe je een "by-pass" kunt maken voor die schakelaar.
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=184956&postcount=1578
In 'mijn' topic heb ik omschreven hoe je een "by-pass" kunt maken voor die schakelaar.
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=184956&postcount=1578
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-11-2011 18:56 #892632
door V300 register
Wouter, dank je wel. Het bleek inderdaad de kick-down schakelaar te zijn. Heb deze vanmiddag aan massa gelegd en hij rijdt weer super. Zelfs beter dan voor hij stuk ging.
Kan ik de schakelaar gewoon aan massa laten liggen? Heb de kick-down toch niet nodig.
Als de schakelaar goed werkt zal hij waarschijnlijk ook aan massa liggen en zodra je het gas helemaal intrapt wordt de massa verbroken en komt de kick-down in?
Kan ik de schakelaar gewoon aan massa laten liggen? Heb de kick-down toch niet nodig.
Als de schakelaar goed werkt zal hij waarschijnlijk ook aan massa liggen en zodra je het gas helemaal intrapt wordt de massa verbroken en komt de kick-down in?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-11-2011 19:52 #892636
door V300 register
het scheelt wel wat op de 0-100 sprint, maar vooral bij tussenacceleratie vanaf een lage constante snelheid (waarbij de vario opgeschakeld is). Als je dan vol gas geeft gebeurt er niet zoveel, totdat het toerental door de verhoogde trekkracht vanzelf wat hoger wordt. Met kickdown merk je dat ie veel sneller terugschakelt en dus vlotter oppakt.
De schakelaar zit er dus zeker niet voor niks, maar als je nooit volgas rijdt gebruik je hem ook nooit.
De schakelaar zit er dus zeker niet voor niks, maar als je nooit volgas rijdt gebruik je hem ook nooit.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-11-2011 20:20 #892641
door V300 register
Dan zal ik op die dingen eens letten als ik morgen naar het werk rij. Zo heel duur zal zo'n schakelaar waarschijnlijk ook weer niet zijn.
Het belangrijkste is dat hij het weer doet yeehaa!
Het belangrijkste is dat hij het weer doet yeehaa!
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
28-11-2011 21:43 #892658
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Vario blijft hangen bij vochtig/vries weer
Als je in die situatie's dat je even de bak wilt laten terug schakelen zit kun je ook gewoon je bergrem gebruiken (die knop achter de pook met het diagonaal verdeelde vierkantje)
Die heeft namelijk exact dezelfde werking als je kick-down schakelaar, er staan bij een cvt drie schakelaars in serie in een 'normally-closed' situatie naar massa te weten, bergrem knop, kick-down schakelaar en de hoge remdruk schakelaar op de hoofdremcilinder.
Die heeft namelijk exact dezelfde werking als je kick-down schakelaar, er staan bij een cvt drie schakelaars in serie in een 'normally-closed' situatie naar massa te weten, bergrem knop, kick-down schakelaar en de hoge remdruk schakelaar op de hoofdremcilinder.
Moderators: Mark Smeets