Soms problemen met toerental
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2011 20:19 #631572
door Erick Janssen (GAST)
Soms problemen met toerental is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Zoals de titel al zegt de variomatic van de vrouw vertoont kuren. Soms schiet de toerental wel eens omhoog om na een paar km weer omlaag te gaan of niet soms pas als de auto afgezet wordt, soms doet zich dit voor tijdens het weg rijden als de auto pas gestart is. Als de motor hoge toeren maakt het geen verschil of de bergrem schakelaar wordt omgezet. Als de motor "normale" toeren maakt en de bergrem schakelaar wordt omgezet, komen de toeren omhoog en als de schakelaar uitgezet wordt zakken de toeren naar mijn mening langzaam omlaag [gedaan bij een constante snelheid van ongeveer 80 km/h]
Zijn er wat tips waar ik het moet zoeken?
Zijn er wat tips waar ik het moet zoeken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2011 20:36 #891672
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Soms problemen met toerental
dat laatste is normaal, de kickdown is directer inschakelend als de uitloop als je het vacuum eraf haalt
het is iig elektrisch, zou kunnen dat in het tachorelais een soldeereilandje gescheurd is en af en toe het contact verbreekt. mocht dat niet zo zijn dan de remdrukschakelaar/kickdownschakelaar controleren of ze na het bedienen weer direct inschakelen en niet onderbroken blijven
het is iig elektrisch, zou kunnen dat in het tachorelais een soldeereilandje gescheurd is en af en toe het contact verbreekt. mocht dat niet zo zijn dan de remdrukschakelaar/kickdownschakelaar controleren of ze na het bedienen weer direct inschakelen en niet onderbroken blijven
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2011 20:01 #891747
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Soms problemen met toerental
Ok Anjo, daar zal ik dan naar kijken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2011 21:17 #891973
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Soms problemen met toerental
Tachorelais solderingen opnieuw solderen op het printplaatje. Bekend verhaal.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2011 16:09 #892151
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Soms problemen met toerental
Vandaag de tacho relais uitgebouwd en samen met een reserve die ik nog had liggen "opnieuw" gesoldeerd.
Eerst de groene laklaag met een ronde staalborstel in de boor machine er af gehaald [op een redelijk langzame snelheid] en daarna met de soldeerbout en met wat tin met harskern [wel de goede, met lood en niet met die troep wat ze nu verkopen] alle soldeerverbingingen na gegaan en opnieuw gesoldeerd.
Na het inbouwen van de tacho relais een proefrit gemaakt van tussen de 15 - 20 km onder alle omstandigheden binnen en buiten de bebouwdekom en op de autosnelweg, de toerental is niet meer uit eigen beweging omhoog gegaan, behalve als ik de bergremschakelaar deed omzetten.
Ik mag dus concluderen dat het euvel verholpen is, gelukkig want een vrouw die zeurt over haar auto is het laatste wat je wil hebben :halo: :humor: :lol: :nono:
Eerst de groene laklaag met een ronde staalborstel in de boor machine er af gehaald [op een redelijk langzame snelheid] en daarna met de soldeerbout en met wat tin met harskern [wel de goede, met lood en niet met die troep wat ze nu verkopen] alle soldeerverbingingen na gegaan en opnieuw gesoldeerd.
Na het inbouwen van de tacho relais een proefrit gemaakt van tussen de 15 - 20 km onder alle omstandigheden binnen en buiten de bebouwdekom en op de autosnelweg, de toerental is niet meer uit eigen beweging omhoog gegaan, behalve als ik de bergremschakelaar deed omzetten.
Ik mag dus concluderen dat het euvel verholpen is, gelukkig want een vrouw die zeurt over haar auto is het laatste wat je wil hebben :halo: :humor: :lol: :nono:
Moderators: Mark Smeets