EMVK revisie (probleem met spoel)
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-07-2011 21:53 #631344
door V300 register
EMVK revisie (probleem met spoel) is gemaakt door V300 register
Goedenavond,
Om een kort verhaal lang te maken:
Ik heb een EMVK revisie set besteld bij dafhobby.nl omdat mijn vario bij het starten prima werkt maar zodra ik de auto van contact af haal en binnen 30 minuten weer start dan loopt de auto de eerste ~ 5 minuten in de bergstand. Hij schakelt dus niet mooi terug (of verder) en lager in de toeren. Bij mijn lokale volvodealer hebben ze mij geadviseerd om dit revisie setje aan te schaffen. (dafhobby.nl)
Nu kwam ik tijdens het vervangen er achter dat ??n van de twee koperdraadjes van de spoel was geknapt. En ik had dus de pech dat dit het draadje was waar het draaien begint. Wij hebben dit geprobeerd op te lossen door het hele koperdraad er af te wikkelen en vervolgens weer er om te wikkelen. Ging allemaal prima tot dat wij er achter kwamen dat het koperdraad helemaal in de knoop zat.
Nu is dus maar 1/2 deel van het koperdraad er om heen. Mijn vraag is nu: is dit een probleem? En is dit ook de oorzaak van het hele probleem? Dat dus ??n koperdraadje niet vast zat en de spoel dus niet werkte.
Om een lang verhaal kort te maken:
Werkt een EMVK wel met een spoel die 50% aan koperdraad mist?
:y:
Om een kort verhaal lang te maken:
Ik heb een EMVK revisie set besteld bij dafhobby.nl omdat mijn vario bij het starten prima werkt maar zodra ik de auto van contact af haal en binnen 30 minuten weer start dan loopt de auto de eerste ~ 5 minuten in de bergstand. Hij schakelt dus niet mooi terug (of verder) en lager in de toeren. Bij mijn lokale volvodealer hebben ze mij geadviseerd om dit revisie setje aan te schaffen. (dafhobby.nl)
Nu kwam ik tijdens het vervangen er achter dat ??n van de twee koperdraadjes van de spoel was geknapt. En ik had dus de pech dat dit het draadje was waar het draaien begint. Wij hebben dit geprobeerd op te lossen door het hele koperdraad er af te wikkelen en vervolgens weer er om te wikkelen. Ging allemaal prima tot dat wij er achter kwamen dat het koperdraad helemaal in de knoop zat.
Nu is dus maar 1/2 deel van het koperdraad er om heen. Mijn vraag is nu: is dit een probleem? En is dit ook de oorzaak van het hele probleem? Dat dus ??n koperdraadje niet vast zat en de spoel dus niet werkte.
Om een lang verhaal kort te maken:
Werkt een EMVK wel met een spoel die 50% aan koperdraad mist?
:y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-07-2011 22:46 #881993
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic EMVK revisie (probleem met spoel)
neen, de weerstand is ook maar de helft dus spoeltje raakt nu waarschijnlijk oververhit en dan brand hij weer door. daarnaast is het ook mogelijk dat hij niet genoeg kracht meer heeft om het staafje te bewegen
of het de oorzaak van het probleem is zul je even adhv deze pagina moeten onderzoeken
of het de oorzaak van het probleem is zul je even adhv deze pagina moeten onderzoeken
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-07-2011 22:47 #881994
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic EMVK revisie (probleem met spoel)
Zie hierboven
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
21-07-2011 23:33 #881998
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic EMVK revisie (probleem met spoel)
Voor zover ik het nog paraat heb in mijn hoofd moet de weerstand van de spoel zo'n 30-35 Ohm zijn.
Het in de knoop gaan heb ik bij mijn opspoel sessie van een tijdje terug ook een keer gehad, dan helpt nog maar ??n ding, een pallet geduld...
Mooi dat je aan het opnieuw opdraaien van de spoel bent begonnen en hem niet weg hebt gegooid!
Het in de knoop gaan heb ik bij mijn opspoel sessie van een tijdje terug ook een keer gehad, dan helpt nog maar ??n ding, een pallet geduld...
Mooi dat je aan het opnieuw opdraaien van de spoel bent begonnen en hem niet weg hebt gegooid!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-07-2011 23:56 #882000
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK revisie (probleem met spoel)
Zijn deze spoels nog ergens verkrijgbaar of wat lijkt jullie de beste oplossing?
Moderators: Mark Smeets