- Berichten: 29
tandjes poetsen bij schakelen
- rene heersink
- Junior lid
ik heb sinds 2 maanden een 340 gl special cvt met 50.000 km op de klok. hij heeft (bijna) geen problemen!
behalve: bij het wegrijden met vochtig weer en sneeuw piepen de vario riemen. ik dacht eerst dat het de v-snaar was dus die heb ik vernieuwt.... kost toch niks en de oude was aan vcervangeing toe.... maar dat was het dus niet. dus ik ga er vanuit dat het de varioriemen zijn. optisch zijn deze in goede staat. klopt mijn gedachte gang?
en bij het schakelen van de neutraal naar de drive of de reverse poetst hij soms (?) de tandjes..... dus niet altijd.... is dit simpel af te stellen of duid dit op iets anders? ik ben vrij handig dus kan wel zelf wat sleutelen.... maar dat moet ik wel weten wat ik moet doen....... geen idee hoe ik dit moet op lossen.....?
iemand die me kan vertellen waar ik het probleem moet zoeken?
bedankt alvast!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Kun je het tanden poetsen iets duidelijker omschrijven? :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Kleine kans dat tandenknarsen daaraan ligt, maar het is zo gecontroleerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
als je hem in D hebt, en je houd de knop bovenop de pook ingedrukt; is er dan een (veel) hoger toerental nodig om te gaan rijden?
als de motor loopt, en je trapt op de rem; maakt de motor dan meer toeren/dreigt hij uit te vallen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
piepen duidt meestal op doorslippen. het geluid wat vervangings riemen maken bij vochtig weer is meer knarsen/kraken/kreunen te noemen, en dat is iets heel anders als het geluid wat je krijgt bij doorslippen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Heb je de loopvlakken met aceton gereinigd. Is de schijfafstand van de secundair goed?
De eerste (ik hou het maar op 1000) kilometers rustig de riemen inrijden en daarna afstelling controleren. Controleer ook gelijk de luchtspleet bij de koppeling, mocht je dit nog niet gedaan hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Die van mij maakt soms ook wel eens botsende tandwielen geluiden als ik schakel en heel soms wil hij niet in D.AvdAkker;163958 schreef : stationair toerental onder de 1000rpm?
als je hem in D hebt, en je houd de knop bovenop de pook ingedrukt; is er dan een (veel) hoger toerental nodig om te gaan rijden?
als de motor loopt, en je trapt op de rem; maakt de motor dan meer toeren/dreigt hij uit te vallen?
Anwoorden:
- Zou wel eens minder kunnen zijn na koude start op de al bijna ingeschoven choke.
- Komt bijna niet weg, alleen met hoge toeren zit er ergens beweging in.
- Als ik op de rem trap gaat hij stationair even wat langzamer lopen/uitvallen bij te weinig choke en koude motor.
Is dit ok?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
ook is het zo dat als je auto met de knop ingedrukt in D bijna niet meer wegkomt (alleen met hoge toeren) het tijd is om de luchtspleet van de koppeling af te stellen.
test met het op de rem trappen bij stationair even herhalen als de motor op bedrijfstemperatuur is, dan kun je achterhalen of het mengsel goed afgesteld is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.