Te hoge toeren bij lagere snelheid
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-12-2010 11:02 #630783
door V300 register
Te hoge toeren bij lagere snelheid is gemaakt door V300 register
Van het weekend een toerenteller ingebouwd en kom nu dus tot de conclusie dat mijn vario gewoon te veel toeren maakt bij lagere snelheid. Bij 80 km/h ongeveer 3600 toeren en bij 100 ongeveer 4000 en bij 120 loopt ze weer aardig op schema met ongeveer 4500 toeren.
Heb natuurlijk gelijk bij Diagnose en storingzoeken gekeken maar kom er nog niet helemaal uit. Ga van het weekend wel van alles proberen en zeker het opschakelvacuum checken maar heeft iemand een idee wat het kan zijn??
Heb natuurlijk gelijk bij Diagnose en storingzoeken gekeken maar kom er nog niet helemaal uit. Ga van het weekend wel van alles proberen en zeker het opschakelvacuum checken maar heeft iemand een idee wat het kan zijn??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-12-2010 11:10 #854238
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge toeren bij lagere snelheid
Zolang je zelf nog geen diagnose hebt gedaan kan het alles zijn dat op de
diagnosepagina
genoemd is
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-12-2010 12:45 #854245
door V300 register
Dat snap ik en dat ga ik ook doen van het weekend, ik vraag me trouwens af of het testen van die slangen bij draaiende motor moet of moet ze uit staan??
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-12-2010 12:56 #854246
door V300 register
Blazen in de slangen die naar de variomatic lopen kun je zonder lopende motor doen.
Reden dat ik die open deur noem is dat er bijzonder veel mogelijke oorzaken zijn van een niet opschakelende variomatic. Ik herken jouw situatie en bij mij bood uiteindelijk een nieuw doorvoerpotje soelaas. Maar er kan ook een membraan lek zijn, de EMVK kan aan de opschakelzijde defect zijn, etcetera... te veel factoren om zonder diagnose een oordeel te kunnen vellen dus
Reden dat ik die open deur noem is dat er bijzonder veel mogelijke oorzaken zijn van een niet opschakelende variomatic. Ik herken jouw situatie en bij mij bood uiteindelijk een nieuw doorvoerpotje soelaas. Maar er kan ook een membraan lek zijn, de EMVK kan aan de opschakelzijde defect zijn, etcetera... te veel factoren om zonder diagnose een oordeel te kunnen vellen dus
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-12-2010 17:12 #854253
door V300 register
Tja, maar je moet wel in staat zijn om een diagnose te kunnen stellen! Wat is bijv. een doorvoerpotje?? Heb zelf even snel de stekkertjes schoon gemaakt en ingespoten en slang A even flink ingeblazen, even vast houden en ik voelde een soort tegendruk komen bij loslaten.
Moderators: Mark Smeets