Niet opschakelen verwachte problemen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-09-2010 17:36 #630568
door V300 register
Niet opschakelen verwachte problemen is gemaakt door V300 register
Niet dat het voor mijn auto van toepassing is, maar ik vroeg het me af.
Stel dat je cvt niet opschakelt dat kan, dan heeft dat tot gevollig een hoger brandstof verbruik (1 op 6 en 1 op 7 zijn dan normaal) en meer toeren.
Maar de koppeling, lijd deze er dan ook veel en veel meer door, of juist minder omdat die minder te doen krijgt?
Stel dat je cvt niet opschakelt dat kan, dan heeft dat tot gevollig een hoger brandstof verbruik (1 op 6 en 1 op 7 zijn dan normaal) en meer toeren.
Maar de koppeling, lijd deze er dan ook veel en veel meer door, of juist minder omdat die minder te doen krijgt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-09-2010 20:36 #848859
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Niet opschakelen verwachte problemen
koppeling slijt alleen wat bij aangrijpen doordat deze dan slipt.
eenmaal aangegrepen wordt met het motortoerental de centrifugaalkracht steeds groter waardoor de koppeling alleen maar meer wrijving maakt; niet slipt en dus niet slijt..
enige waarbij dit niet opgaat is als je een dikke kwak olie op de koppelingsplaat hebt zitten, dan wil hij eenmaal aangegrepen nog wel eens gaan slippen.
eenmaal aangegrepen wordt met het motortoerental de centrifugaalkracht steeds groter waardoor de koppeling alleen maar meer wrijving maakt; niet slipt en dus niet slijt..
enige waarbij dit niet opgaat is als je een dikke kwak olie op de koppelingsplaat hebt zitten, dan wil hij eenmaal aangegrepen nog wel eens gaan slippen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets