Lager differentieel / wielaandrijfas Volvo 340 CVT.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-08-2010 22:03 #630453
door V300 register
Lager differentieel / wielaandrijfas Volvo 340 CVT. is gemaakt door V300 register
Wie kan mij aan informatie over het bovengenoemd onderdeel helpen, Volvo part. 184083-4. Aan de hand van de afmetingen en codes die op het lager staan, kan ik bij een lagerboer een nieuw exemplaar dan betrekken. (Aan alleen het Volvo partnummer heeft een lagerboer niets). En is het bij de Daf 66 en Volvo 66 op bedoelde plaats toegepaste lager identiek aan wat op de Volvo 340 CVT gebruikt wordt?
[mod]advertentie-achtige vragen verwijderd; technische vraag is relevant voor dit forum en dus blijven staan. Voor vragen zoals "wie kan mij helpen aan...." gelieve de advertentierubriek te gebruiken!!![/mod]
[mod]advertentie-achtige vragen verwijderd; technische vraag is relevant voor dit forum en dus blijven staan. Voor vragen zoals "wie kan mij helpen aan...." gelieve de advertentierubriek te gebruiken!!![/mod]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-08-2010 12:24 #843611
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lager differentieel / wielaandrijfas Volvo 340 CVT.
De verwijzing in het onderdelenregister verwijst naar Pagina 448 van het onderdelenboek 1985-1991
Dit is de onderdelenlijst van de eindaandrijving handgeschakelde versies; maar even verderop komt hetzelfde nummer nogmaals terug in de CVT uitvoering.
In beide uitvoeringen fungeert dit lager als hoofdlager links en rechts van het differentieel. Zoals je ziet op de tekeningen zijn deze lagers opgespannen met een shim, en moet de lagervoorspanning bij montage kloppend gemaakt worden door de dikte van deze shim te vari?ren. Bij de handbak zitten de lagers onder kappen gemonteerd, en zit de shim tussen de kap en de behuizing van de bak. Bij de CVT zitten de shims op de as tussen de binnenbussen van de lagers.
Voor de schuursleutelaar betekent dit alles dat je een vervangende secundaire tandwielkast nodig hebt;
Je kunt het overigens altijd proberen om nieuwe lagers terug te monteren met de oude shims, maar de kans op succes is helaas niet zo groot. Te los, gaat de zaak rammelen, trillen en zeer snel kapot. Te vast, gaat de zaak bij de eerste rit (bijna onmiddelijk dus) weer naar zn grootje.
wat de SKF code van dit lager is weet ik niet, gezien bovenstaande uitdagingen vrees ik dat het niet echt relevant is :+
Dit is de onderdelenlijst van de eindaandrijving handgeschakelde versies; maar even verderop komt hetzelfde nummer nogmaals terug in de CVT uitvoering.
In beide uitvoeringen fungeert dit lager als hoofdlager links en rechts van het differentieel. Zoals je ziet op de tekeningen zijn deze lagers opgespannen met een shim, en moet de lagervoorspanning bij montage kloppend gemaakt worden door de dikte van deze shim te vari?ren. Bij de handbak zitten de lagers onder kappen gemonteerd, en zit de shim tussen de kap en de behuizing van de bak. Bij de CVT zitten de shims op de as tussen de binnenbussen van de lagers.
Voor de schuursleutelaar betekent dit alles dat je een vervangende secundaire tandwielkast nodig hebt;
Je kunt het overigens altijd proberen om nieuwe lagers terug te monteren met de oude shims, maar de kans op succes is helaas niet zo groot. Te los, gaat de zaak rammelen, trillen en zeer snel kapot. Te vast, gaat de zaak bij de eerste rit (bijna onmiddelijk dus) weer naar zn grootje.
wat de SKF code van dit lager is weet ik niet, gezien bovenstaande uitdagingen vrees ik dat het niet echt relevant is :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets