Garage of mannetje voor het stellen van aandrijving 340 cvt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2010 22:30 #630357 door V300 register
Via het Volvolvo forum kom ik hier terecht voor de 340 van mijn broertje.
Aangezien ik geen tijd heb en de kennis van de cvt niet machtig ben zoek ik iemand die de cvt weer kan laten werken zoals het hoort. De auto versneld niet meer goed en trilt aan de rechterzijde. Naar mijn bescheiden mening denk ik dus dat de cvt afgesteld moet worden.
Ken je iemand of ben je iemand die in de buurt van Maassluis (Rotterdam) een 340-rijder gelukkig kan maken hoor ik het graag. Het mag ook een goede garage zijn of gewoon een handige harry zolang de cvt maar zoals vroeger te werk kan gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2010 23:17 #836948 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Garage of mannetje voor het stellen van aandrijving 340 cvt.
stuur mij maar ff een pbtje, ik heb dit weekend misschien nog wel even tijd:)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2010 23:20 #836949 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Garage of mannetje voor het stellen van aandrijving 340 cvt.
Dan komt het helemaal goed! :D

simplicity;148926 schreef : Aangezien ik geen tijd heb en de kennis van de cvt niet machtig ben zoek ik iemand die de cvt weer kan laten werken zoals het hoort.

...en in het vervolg bij elke kleine beurt netjes afstellen zoals het hoort! Dan blijft hij het doen zoals het hoort! :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2010 06:31 #836957 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Garage of mannetje voor het stellen van aandrijving 340 cvt.
heb je wel kans dat er plots een V8 in het vooronder ligt :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2010 10:29 #836974 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Garage of mannetje voor het stellen van aandrijving 340 cvt.
Of een turbo :D.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2010 11:03 #836983 door V300 register
Is dat erg dan, ben je wel weer eerder thuis!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2010 23:27 #837115 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Garage of mannetje voor het stellen van aandrijving 340 cvt.
Is broertje lid van de club?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2010 12:58 #837177 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Garage of mannetje voor het stellen van aandrijving 340 cvt.
ha wat gaaf!

ik schat dat pakweg 10/20.000km terug de riemen vervangen zijn, nu hing het secundaire een cm van het subframe af en nog maar aan 1 moer vast, zat het primaire half los (achterste bouten) en hingen de riemen vrij slap.

denk je onderhand bijna alle storingen aan een 300 te kennen, komt er toch weer een nieuwe bij:)

nieuwe zelfborgende moeren op de bouten (degene die nog vast zat brak helaas af en het leek erop dat de andere bout achterop ook al afgebroken was), even afstellen van de riemen en bij de proefrit bleek dat nare gebeuk bij wegrijden/bochten verdwenen was. er was wel af en toe nog een rare tik in de vloer te voelen en te horen. na nog wat nader in de motorruimte gekeken te hebben bleek de downpipe tegen het voorste subframe aan te komen door een setje verzakte/half gescheurde motorsteunen aan de rechterzijde, hele blok stond dus al iets naar rechts gekanteld en bij gas geven kwam de uitlaat ertegenaan.

moraal van het verhaal: alle borgingen mag je maar 1x gebruiken, of dat nu een borgmoer, loctite verbinding etc is maakt niet uit; anders heb je kans dat de boel gewoon weer lostrilt:)

nogmaals veel plezier met je auto Maarten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2010 19:01 #837188 door V300 register
Kijk! Weer een 340 die gezonder bij Dokter Anjo vandaan komt!:y:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2010 23:38 #837205 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Garage of mannetje voor het stellen van aandrijving 340 cvt.
Springveertjes er tussen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC